La nostra cançó “L’AMISTAT”

Una part d’aquest segon trimestre l’hem dedicat a un projecte musical que a simple vista pot semblar senzill, però amaga molts continguts teòrics de nivell molt complex. Els i les alumnes de 5è han après com es fa una cançó des de 0!

Per fer-ho, vam haver de plantejar-nos com els i les artistes que escoltem, creen aquestes cançons que ens acompanyen a la feina, abans d’anar a dormir, al gimnàs, en moments tristos, alegres… D’aquí vam extreure una sèrie de passos a seguir:

1r pas. Escollir un tema. No valia qualsevol, havia de ser un que ens unís a tot el grup de 5è. L’AMISTAT ens va representar.

2n pas. Escriure la lletra. Vam haver d’aprendre què són les estrofes, els versos, els ponts, les tornades, estructures (ABAB…), etc. Vam descobrir que hi havia dos tipus de rimes, les consonants i les assonants i com es feien servir.

3r pas. Ara tocava jugar una mica amb les nostres estrofes i imaginar com podrien sonar, com plasmarien a la perfecció el que volíem transmetre. Era hora de perdre la vergonya i donar la benvinguda a la creativitat.

4t pas. Melodia i acompanyament. Necessitàvem una base teòrica musical per poder crear aquests dos conceptes. Vam aprendre harmonia bàsica: diferència entre una nota i un acord, com es formen els acords triades, tonalitats majors i menors… Després vam escollir quines progressions d’acords eren les que s’ajustaven més al que necessitava la nostra lletra.

5è pas. Posar música a la nostra lletra. En petits grups vam estar pensant com hauria de sonar cada estrofa, tant si era trista com alegra.

6è pas. Ajuntar totes les estrofes i ordenar-les amb el sentit que li volíem donar a la nostra obra.

7è pas. No tots els grups van poder començar aquesta part, però l’objectiu final és poder-la tocar nosaltres mateixes amb els instrument

s polifònics de l’escola!

Us deixem l’àudio de la cançó que hem gravat a la classe, perquè els vostres fills i filles la puguin estudiar  durant les vacances!

BONES VACANCES!!! 😊