Benvolgudes famílies!
Un cop acabada la cançó que vam crear des de zero, cantada i gravada, van arribar regals nous de música a l’escola: UKELELES!!!!
Vam pensar que podria ser una bona oportunitat per acompanyar instrumentalment la nostra cançó i que quedés més plena, bonica… en resum, rematar l’autonomia d’aquest projecte. Però el que se’ns plantejava no era tant fàcil, havíem d’aprendre a tocar un instrument.
Primer vam aprendre les parts de l’ukelele, com s’afinaven les seves cordes i com havíem de posar els dits perquè sonés bé. Però què vol dir sonar bé? Quants dits hem de posar? I per què si posem els dits així es diu Do i de l’altra manera Re? Hem de recuperar tot el que ja hem treballat d’harmonia i acords!
Un cop amb els ukeleles a les mans comencen les queixes: em fan mal els dits, la corda em deixa marca, em canso, se m’està fent un nus als dits… Descobrim la complexitat de tocar un instrument i els valors que acompanyen aquest procés: paciència i constància. De mica en mica la cosa es fa més fàcil i anem tenint més soltura. Ja podem gravar!
Com que els canvis d’acords requereixen molt més temps d’aprenentatge, ens vam dividir els acords de la cançó per parelles i cadascuna s’encarregava exclusivament de tocar el seu. Prèviament vam observar i marcar a les nostres partitures els acords que sonaven a cada vers per saber quina part tocaria acompanyar a cada parella i així utilitzar-ho com una guia.
Aquest és el resultat final, esperem que us agradi!