Dia de les llengües maternes

El dia 21 de febrer es celebra el Dia internacional de les llengües maternes. A la nostra escola, aquest any, ho celebrem demanant a les famílies que ens escriguin, en unes targes que els hi hem proporcionat, en la seva llengua materna el nom de la classe on va els seu fill o filla. Quan els xiquets i xiquetes porten aquestes targes les presenten als seus companys i companyes dient en quina llengua està escrit i les enganxem en uns petits murals que després tindrem a la classe, posteriorment amb l’ordinador escoltem aquest nom en algunes de les llengües que trobem al traductor i que també algun dels i les alumnes ens sap dir, és divertit i ens fa molta il·lusió escoltar-ho.

 

Carnestoltes

Aquest curs el Sr. Carnestoltes ens ha donat una consigna de com venir a l’escola cada dia. A més a més, ens ha proposat un repte cada dia: hem disfressat un ninot de paper, hem embenat amb paper de vàter a algú de la classe, hem hagut de fer una tira llarga de mitjons o sabates i hem fet confeti amb paper de diari! Tots els reptes han estat aconseguits per les classes! També hem participat en la rua de carnestoltes al voltant de l ‘escola amb l’acompanyament de les famílies i finalment hem ballat i gaudit de la disbauxa amb una llençada de confeti.

Feliç Carnestoltes a tothom i moltes gràcies per la vostra col·laboració!

 

 

Les llengües maternes

A la nostra escola comptem amb una diversitat de cultures i llengües maternes important; considerem que aquesta pluralitat lingüística és una riquesa que cal fer-la present en el centre, propiciant que tota la comunitat educativa li atorgui el valor positiu que representa.

La Laura i en Joan i l’amenaça de l’espècie perduda

Fa uns dies ens va arribar a les aules de tercer una maleta pedagògica que incloïa el material necessari per a realitzar unes activitats dedicades a la recerca en Aqüicultura, i el contingut de la proposta es centrava en l’equilibri a les xarxes tròfiques, en l’àmbit marí, i en donar a conèixer l’impacte ambiental i la sobreexplotació en una espècie concreta: el mero.
Els exercicis proposats pretenien que l’alumnat prengui consciència de l’impacte de l’acció humana en la natura i què podem fer per conservar i evitar la desaparició de determinades espècies. Amb aquesta finalitat, hem explicat com intervé l’aqüicultura i quina és la seva aportació en la preservació del mero.

Projecte de les Plantes

A 4t hem treballat el Projecte de les plantes. Fins ara els nostres alumnes coneixen els conceptes sobre plantes de forma principalment teòrica i hem aprofitat el projecte per a què assoleixin aquests coneixements, i altres de nous, des de l’observació directa i l’experimentació. Hem introduït el mètode científic en un tema del que tenien ja certs coneixements i després de les observacions hem arribat a unes conclusions. També hem fet un petit hivernacle utilitzant material reciclat com ara la carcassa d’un CD antic. Si feu clic a la imatge, podreu veure el resultat!

Procés de matriculació per al curs 2020/2021

Hem engegat el segon trimestre i ja preparem el curs vinent. Per això obrim l’agenda perquè pugueu venir a conèixer l’escola i fer una entrevista on us expliquem el nostre projecte.

Per tal de concertar-ne una data i una hora, hem posat a la vostra disposició un formulari on ens podeu deixar les vostres dades perquè ens posem en contacte amb vosaltres. Aquest és l’enllaç:

tps://goo.gl/forms/Nvumv6mM9ZI7QNkI3

També podeu telefonar directament a l’escola al 977352900.

Us hi esperem!

Racons llengua

El treball per racons és una manera idònia d’organitzar els espais de treball de la classe. Delimitem un espai per a cada racó i el dotem dels materials i estris necessaris per a realitzar les activitats d’ensenyament-aprenentatge, en aquest cas de l’àrea de Llengua Catalana, que hem programat. En els racons, els nens i nenes treballen individualment, en parella o en petit grup, simultàniament, i ho fan tot manipulant, fent hipòtesis, experimentant, verbalitzant i enregistrant gràficament el procés i els resultats.

El pati Vora Mar

Amb aquesta foto del pati, un dia qualsevol a l’escola Vora Mar, volem donar la importància de l’espai exterior, com espai educatiu, com a zona d’exploració, d’imaginació, de relació, de joc, d’intercanvi, com zona d’aprenentatge i vincle amb la pròpia naturalesa.

Dia Internacional de la dona a la ciència

Encara, avui dia, les dones troben barreres de molts tipus que dificulten la seva presència en la ciència. Aquesta desigualtat es veu en l’elecció dels estudis per part de les nenes i va creixent en avançar en las carreres científiques i tecnològiques. Amb l’objectiu d’aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones, la igualtat de gènere i l’empoderament, el 15 de desembre de 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer de cada any com el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Avui, l’alumnat de sisè, ha assistit a la conferència de Mabel de Fez, enginyera química, màster en enginyeria química i actual estudiant de doctorat en energia i química al ICIQ.

Tardes musicals! Experimentant amb els sons

Els alumnes d’infantil han experimentat amb els sons dels pianos, boomwhackers, guitarres i carillons. Respectant l’estona que cadascú està a l’instrument i convidant-lo a provar altres instruments. Ho poden tocar en grup o solitari. Hem gaudit de la música!

Llegim en parella

El programa Llegim en parella és un programa de tutoria entre iguals per a la millora de la competència lectora, un element clau per a l’èxit escolar. Aquest programa, es basa en la construcció de parelles de lectura on un membre fa de tutor, i aprèn perquè ensenyar és una bona manera aprendre, i un tutorat, que aprèn perquè té un mestre per ell sol i rep una ajuda ajustada en tot moment.

Projecte pati

A l’escola Vora Mar volem que els nostres patis promoguin tant el joc lliure com l’accés a la cultura i l’esport, s’hi promoguin valors i proporcionin experiències generadores d’aprenentatge. L’escola ofereix propostes que fan d’aquests patis un espai obert als diferents interessos dels nostres alumnes. L’esbarjo és considerat una activitat educativa dins l’horari lectiu.

Robòtica

L’escola ha començat a incloure la robòtica dins del projecte educatiu del centre. Les activitats que fem dinamitzen l’aprenentatge de la programació educativa i es treballen conceptes bàsics a partir de la col·laboració entre alumnes en contexts significatius, fent un especial èmfasi en les competències bàsiques.

 

Documentació d’activitats vivencials a l’escola

Cada setmana, els nostres nens i nenes d’educació infantil, porten a casa un dossier que recull una mostra de tot el que anem treballant al llarg del trimestre, i així, setmanalment, podem fer que us expliquin què hem anat fent i d’aquesta manera no cal esperar a final de curs per tenir el recopilatori de tot el que hem fet durant el curs. Esperem que us agradi aquesta manera de fer, a través de la qual podeu veure el que els vostres fills i filles fan a l’escola a temps més actual, i permeten una relació família-escola més propera i significativa.

Kahoot

A l’escola fem servir el Kahoot. És un joc online, en forma de qüestionari, que dissenyem perquè els alumnes, ja sigui per grups o a nivell individual, contestin a una sèrie de preguntes amb tres possibles respostes. Quan dissenyem cada activitat, compartim l’enllaç i els alumnes responen a les preguntes des dels seus propis ordinadors o tauletes. Després de respondre el qüestionari, sabem qui és el guanyador. Els resultats es mostren en la la pissarra digital que hi ha a cada aula. Els encanta!