Criteris d’avaluació 3r Trimestre – Ed. Primària

Els nostres criteris d’avaluació, seqüenciats en funció de les competències a  assolir, engloben criteris d’avaluació de totes les àrees ja que les propostes d’activitats són competencials, globalitzades, creatives i situades en un context digital.

Així mateix contemplen molt acuradament la iniciativa personal i la predisposició a l’aprenentatge superant, moltes vegades, un esforç important per adaptar-se a una nova manera d’ensenyar i d’aprendre.

El cau dels Pispallibres

El Cau del Pispallibres és un projecte de centre de l’Alt Penedès que té per objectiu fomentar la lectura. Setmanalment s’enregistren vídeos i s’expliquen àlbums il·lustrats.

Carta del Pispallibres

El Pispallibres envia una carta als Albert’s desesperat per la situació que està vivint amb el Coronavirus.

Pispallibres: – Què us sembla si us vaig enviant els correus que vaig rebent dels personatges dels contes i vosaltres els aneu explicant als vostres àlbums il·lustrats? Ho podrieu penjar al canal del Youtube del Cau dels Pispallibres i així tots els nens i nenes i les seves famílies també en podrien gaudir?

Cap nen s’ha de quedar sense contes ni històries per aquest virus!

Repte

  • Cada setmana es penjaran dos vídeos (diumenges i dijous) al canal del Youtube El cau dels Pispallibres.
  • Compartint el virus de la lectura per tot arreu!

Guia de Recursos Biblioteca [abril]

Des de la Biblioteca Municipal ens envien aquest missatge.

Malgrat que la biblioteca està tancada, tot l’equip que en formem part, seguim treballant per fer-vos arribar la lectura i la cultura a casa. Us adjuntem la tercera guia de recursos online infantil on hi podreu trobar contacontes, videocontes i altres propostes culturals i educatives que hem trobat a les xarxes per tal de que en pugueu gaudir amb els vostres infants.

Esperem que us sigui d’ajuda!

Cliqueu a la imatge si voleu veure el document que han el·laborat.

El lleó i el ratolí

Vet aquí una vegada, un lleó que vivia en la sabana. Allí passava els seus dies, tranquil i avorrit. El Sol escalfava tan intensament, que gairebé totes les tardes, havent dinat, al lleó li entrava un sopor bestial i feia una migdiada d’almenys, dues hores.
Un dia, com un altre qualsevol, estava el majestuós animal tombat plàcidament al costat d’un arbust. Un ratolí de camp que passava per allí, se li va pujar damunt i va començar a saltironejar sobre el seu cap i a joguinejar amb la seva gran cua. El lleó, que va sentir el pessigolleig del rosegador, es va despertar. Va enxampar al ratolí desprevingut i d’una urpada, li va empresonar sense que pogués ni moure’s. Mireu el conte complet que us ha preparat la mestra Diana, clicant a la imatge.

La Tulipa Vermella

Hi havia una vegada una petita llavoreta que vivia sota terra on estava sola i molt tranquil·la. 
Vet aquí que un dia, mentre estava mig adormida, va escoltar un sorollet:
– ”xip-xap”, ”xip-xap”, ”xip-xap”…
– Qui és? – va dir la tulipa.
– Sóc la pluja que vull entrar – va dir una veu clara i alegre.
– Uy, !No! !No! – Avui no es pot entrar – va dir la tulipa.
Al cap d’uns dies va escoltar un estrany soroll,… Sabeu què va passar? podeu clicar a la imatge que hi ha a sota de la mestra Tuni Anglès i podreu escoltar el conte complet.

Espai Famílies

El Departament d’Educació ha obert aquest espai on ofereix eines amb la voluntat de facilitar la participació de les famílies en la vida escolar dels fills i filles i guiar-les en l’acompanyament de la seva educació, i promoure’n, com a conseqüència, l’èxit educatiu.

Hi trobareu una diversitat de temàtiques d’interès educatiu, vinculades a orientacions, recomanacions, enquestes de coneixement i formacions, a fi que famílies i escola sumin en la tasca compartida de l’educació dels infants i joves.

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/families/

Gat de cua blanca – Marià Manent

La mestra Tuni Anglès ens ha dedicat la interpretació del Gat de cua blanca, poema popular anglès traduït per Marià Manent. Les magnífiques il·lustracions que enjoien les seves paraules són collita pròpia de la Tuni. Cliqueu a la imatge per a reproduir el vídeo.

– Gat de cua blanca:

no em diràs d’on véns?

– Ara vinc de Londres,

del palau del Rei.

– Gat de cua blanca:

què hi has vist, allí?

– A sota la cadira

només un ratolí.

Dia Mundial de la Mare Terra

La Mare Terra clarament ens demana que actuem. Està patint. Els incendis a Austràlia, l’augment de les temperatures, la invasió de llagostes a Kenya… Ara ens enfrontem al COVID -19, una pandèmia sanitària mundial amb una forta relació amb la salut del nostre ecosistema.
El canvi climàtic, els canvis provocats per l’home en la natura, així com els crims que pertorben la biodiversitat, com la desforestació, el canvi d’ús del sòl, la producció agrícola i ramadera intensiva o el creixent comerç il·legal de vida silvestre, poden augmentar el contacte i la transmissió de malalties infeccioses d’animals a humans.
D’acord amb PNUMA (Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient), una nova malaltia infecciosa emergeix en els humans cada 4 mesos. D’aquestes malalties, el 75% provenen d’animals. Això mostra les estretes relacions entre la salut humana, animal i ambiental.
L’impacte visible i positiu del virus, ja sigui a través de la millora de la qualitat de l’aire o la reducció de les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle, no és més que temporal, ja que es deu a la tràgica desacceleració econòmica i l’angoixa humana.
Recordem més que mai en aquest Dia Internacional de la Mare Terra que necessitem un canvi cap a una economia més sostenible que funcioni tant per a les persones com per al planeta. Promoguem l’harmonia amb la naturalesa i la Terra.

[Font:https://www.un.org/es/observances/earth-day]

Concurs INNOVAMAT

Des d’Innovamat ens arriba aquesta proposta matemàtica amb un problema setmanal on podràs participar de dilluns a les 9:00 fins als divendres a les 18:00. La resposta és sempre un nombre natural de màxim 4 xifres. Sense comes, punts, ni unitats. Si respons correctament, aniràs acumulant punts per a la Lliga Innovamat de la teva categoria. Què cal fer? Cal trobar una solució al problema que es plantejarà setmanalment per les diferents entitats col·laboradores. El problema a resoldre cal que sigui el de l’edat corresponent a la o el participant, i s’ha d’enviar la resposta segons les condicions establertes. Només es podrà participar en el Concurs Matemàtic a través de la pàgina web del concurs (https://innovamat.com/contest/). Únicament s’admetrà una sola resposta per cada un dels problemes proposats. Els participants s’hauran de registrar a la web del Concurs Matemàtic i especificar a quina categoria participen. Cada participant podrà resoldre els problemes de totes les categories, però comptarà com a participació en el concurs la resolució corresponent a la seva categoria. Cliqueu a la imatge per a incriure-vos i participar.

Incidències servei Àgora

Coincidint amb l’inici d’activitat lectiva del tercer trimestre aquests darrers dies s’ha intensificat el treball en línia i l’ús dels entorns virtuals d’aprenentatge per part dels centres educatius de Catalunya. Aquest fet ha provocat que s’arribés a quadruplicar el trànsit habitual de dades en nombre d’accions, d’activitats i de creació de cursos.

Al llarg del dia d’ahir l’alt nombre dels centres que estaven connectats alhora va produir alguns problemes al sistema, raó per la qual es va determinar posar un topall al nombre d’usuaris que hi podien accedir al mateix temps, així s’evita el col·lapse del sistema i es facilita que els usuaris que estan treballant puguin seguir fent-ho amb garanties. Als centres que no hi poden accedir se’ls demana un temps d’espera.

En paral·lel, al llarg d’aquesta setmana s’està duent a terme la migració gradual dels entorns virtuals d’alguns centres fins ara allotjats als servidors del Departament cap al nou servei Moodle-EIX, allotjat al núvol, per tal de d’alliberar trànsit i equilibrar els sistema.

A data d’avui, s’està donant cobertura a 2.213 entorns Moodle, amb un total de 28.786 cursos, que suposen una mitjana de 81.291 connexions diàries i aglutinen 4.639.326  accions que es desenvolupen dins de la plataforma.

Biblioteca Pública Municipal

Malgrat que la biblioteca està tancada, tot l’equip que en forma part, continua treballant per fer-vos arribar la lectura i la cultura a casa. Us adjuntem la segona guia de recursos online infantil on hi podreu trobar contacontes, contes per descarregar o llegir directament a la web i altres propostes culturals i educatives que han trobat a les xarxes per tal de que pogueu gaudir-ne amb els vostres infants.

Esperem que us sigui d’ajuda!

#joemquedoacasa #bibliotequesacasa #culturaacasa

Proposta d’Educació Física

Des de l’àrea d’educació física us volem recordar que a més a més de treballar l’activitat física també treballem la salut. Volem destacar que heu de seguir treballant en l’adquisició d’hàbits higiènics, alimentaris i posturals relacionats amb l’activitat física i que, poc a poc, els heu d’anar guanyant en autonomia i en la valoració de la relació entre l’activitat física i la salut i benestar.
Ara més que mai, heu de ser més curoses i curosos en la neteja de les vostres mans, seguir una dieta variada i equilibrada (ja que tancadets/tes a casa ens veiem obligats/des a realitzar menys activitat física de l’habitual: no podem anar a l’escola caminant, en bici ni patinet, no podem anar al parc i jugar amb les nostres amigues o amics…). Però sí que podeu implantar-vos/ proposar-vos unes rutines diàries d’activitat física que nosaltres, poc a poc, us anirem plantejant i que us aniran molt bé per millorar molts aspectes, tant pel vostre estat físic com mental, emocional…

Esteu preparades i preparats??? Doncs cliqueu aquí i podreu veure les tasques que us han preparat les mestres d’educació física. Per a poder fer la primera proposta, feu clic a la imatge que hi ha a sota per a visualitzar el vídeo que us hem preparat d’exemple.