S’ACABA LA SETMANA CULTURAL!

Finalment, ha arribat el divendres! Últim dia d’aquesta setmana cultural.

Durant la setmana, a primària, també hem fet activitats per cicles per treballar contes i músiques del món. Per una banda, hem preparat un recull de contes i llibres d’arreu del món per endinsar-nos a la lectura de diferents cultures. També vam fer un concurs musical per endevinar cançons de diferents països fent servir les seves banderes per dir les respostes correctes! Ens ho vam passar molt bé!

+fotos

Avui al matí, a primària, hem realitzat una jornada de jocs d’arreu del món. Per una banda, hem jugat a jocs de taula com el Mikado, els escacs, les dames xineses, l’awalé o les bitlles catalanes. També hem après i practicat diversos jocs actius, com “My God”, xais siamesos, Jan Ken Po, futbol xinès i la batalla de continents. Hem gaudit moltíssim d’aquest matí!

+fotos

Hem viatjat a la Xina. Els i les alumnes de 4t, 5è i 6è han rebut la visita del germà de l’Yixuan. Recentment ha estat de viatge a la Xina i ens ha mostrat vídeos i imatges actuals del país. També ens ha explicat moltes curiositats de la seva cultura. Moltes gràcies per la teva visita!

+fotos

I a la tarda… tots els i les alumnes de l’escola vam poder gaudir d’un espectacle infantil.

+fotos

I SEGUIM! ARRIBA EL DIJOUS!

I ja som dijous! Seguim viatjant, gaudint i aprenent per tot el món!

Hem viatjat a Colòmbia.  Els i les alumnes de 2n i 4t han pogut gaudir de la cultura d’aquest país gràcies a la visita de la mare i l’àvia de l’Adrián, l’Hugo i la Mia. Han pogut tastar “arepas” i altres aliments típics colombians. Moltes gràcies per la vostra visita!

+fotos

Hem viatjat a Alemanya. Els i les alumnes de I3, I4 i I5 han rebut la visita del pare i els avis d’en Kai. Han pogut gaudir de la tradició alemanya del conill de Pasqua i ens han llegit un conte amb alemany! Moltes gràcies per la vostra visita!

+fotos

Hem viatjat a República Txeca. Els i les alumnes de 5è i 6è han rebut la visita de la mare de la Júlia. Ha compartit amb nosaltres aspectes típics de la seva cultural i hem après moltes curiositats. Moltes gràcies per la visita.

+fotos

Hem viatjat a Estats Units. Tots els nens i nenes de l’escola vam poder gaudir d’una jornada de ball de country. Primerament, ens van fer una demostració d’alguns balls típics i després ens hi vam afegir tots. Va ser una jornada molt divertida compartint petits i grans molts balls! Moltes gràcies per la visita.

+fotos

DIMECRES DE SETMANA CULTURAL

Aquest dimecres, hem tornat a viure un dia molt especial!

Hem viatjat a França. Els i les alumnes de CS han pogut gaudir de vàries converses en francès de la mà de les mestres Carol i Vero. També han pogut recrear aquests diàlegs. Per acabar, han pogut degustar un típic croissant.

+fotos

Hem viatjat a República Dominicana. La mare i el pare de la Carlenys ens van venir a ensenyar a ballar “bachata”. Ens ho vam passar molt bé i vam moure el nostre cos! Moltes gràcies per la vostra visita!

+fotos

Hem tornat a Catalunya. L’avi i la mare d’en Pol i en Max van venir a ensenyar-nos a fer brunyols de l’Empordà. Ens van explicar quins ingredients es fan servir per poder fer els brunyols i com es preparen. Vam poder donar forma als brunyols, els van fregir i després els vam poder ensucrar. Finalment, cada nen i nena de l’escola es va portar els seus brunyols a casa per poder-los degustar. Moltes gràcies per la vostra visita!

+fotos

SEGUIM AMB LA SETMANA CULTURAL

Durant el dimarts, tots els i les alumnes de l’escola vam poder gaudir de vàries activitats i vam aprendre moltes coses interessants d’altres països.

Hem viatjat fins al Marroc. Hem rebut la visita de la mare d’en Nazhan, la mare de l’Adam, la mare d’en Jad i la Kawtar que ens han explicat la seva cultura i tradicions. A més, ens han fet dibuixos i lletres amb el tint natural Henna! Moltes gràcies per venir!

Hem viatjat a Hondures. Hem rebut la visita de la mare d’en Santiago i els pares de l’Adrián. Ens han explicat moltes coses del seu país, ens han ensenyat a ballar “La punta” i ens han ensenyat a fer “baleadas”. Moltes gràcies per venir!

A més, les nostres companyes Ariana i Danna ens han fet una exposició del seu país.Ho han fet molt bé! Gràcies per compartir amb els i les alumnes de 4t, 5è i 6è la cultura del vostre país!

Hem viatjat a Holanda. Els nens i nenes d’E.I han rebut la visita de la germana de l’Einar, la Montse i la Bruna. Ens han explicat curiositats d’aquest país, perquè hi han anat a fer un intercanvi. Moltes gràcies per venir!

Hem viatjat a l’Uruguai. La mare de l’Arnau ens ha fet una exposició sobre el seu país. Ens ha ensenyat a fer mate, la seva moneda, curiositats… Hem après un munt de coses! Moltes gràcies per venir!

+fotos

 

SETMANA CULTURAL A L’ESCOLA

Durant aquesta setmana, els infants de l’escola estem celebrant la “Setmana Cultural”. Enguany, està relacionada amb el nostre projecte “La volta al món”.

Per inaugurar aquesta setmana, hem pogut gaudir d’un tastet de balls d’arreu del món.

Hem gaudit d’un ball típic d’Escòcia, un pasdoble, una sevillana, dansa urbana, flamenc i una sardana.

Gràcies a totes les persones que han vingut a l’escola per participar en aquest tret de sortida i compartir amb nosaltres aquests moments tan especials!

 +fotos

A la tarda, els i les alumnes de 1r, 2n i 3r vam rebre la visita de la mare i germana d’en Martí i la Jana i van aprendre moltes coses sobre postres típiques catalanes. També van poder degustar un brunyol i vam fer un joc per practicar el que ens havien explicat. Moltes gràcies per aquesta proposta!

Alhora, els i les alumnes de 4t, 5è i 6è vam fer una videotrucada amb una escola de l’Uruguai per poder fer un intercanvi cultural. Ens va fer molta il·lusió veure’ls i poder parlar amb tots ells! Moltes gràcies!

+fotos

6è. TREBALLEM AMB CIRCUITS ELÈCTRICS

Les i els alumnes de 6è, hem estat treballant a Medi el tema de l’energia i dels circuits elèctrics. Per tal de posar en pràctica tot el que hem après, hem vivenciat l’aprenentatge a través de dos materials. Una maleta de circuits elèctrics amb elements com un altaveu o una emissora de ràdio i caixes amb tot el necessari per crear circuits amb interruptors i bombetes. També hem comprovat quins materials són conductors i quins aïllants.

Hem après molt! Ho voleu veure?

+fotos

1r. ESPECTÁCULO “CASA CASITA”

A l’assignatura de llengua castellana, la mainada de primer han representat un espectacle. Vam fer 4 funcions, una per I1i I2, una per I3, una per I4 i una per I5. A cada espectacle els infants feien tasques diferents. Així que havien de saber els diàlegs de tots els personatges i totes les feines (vendre entrades, tallar entrades, acomodador i obrir les cortines).

També vam dibuixar cartells i els vam penjar a les classes d’infantil, vam crear entrades i les vam numerar. Aquestes entrades tenien un cost de 3 euros i calia saber donar el canvi (de 10 o de 5 euros). També hi havia 2  jocs cantats.

Una forma motivadora de fer expressió oral, memòria i treball d’equip. Ho voleu veure? Mireu, mireu…

+fotos

BIBLIOPATI A L’ESCOLA

La Bibliopati és un espai voluntari per compartir. Dins el marc dels patis coeducatius hi ha la bibliopati. Els dilluns, després d’esmorzar, els infants de primària poden anar a llegir llibres a la biblioteca i els dimecres hi ha l’hora del conte.

Primer necessitem voluntaris de 3r, 4t, 5è o 6è per preparar-se un llibre o un conte. Quan han triat, ja es poden apuntar a la llista. Cada dimarts a la tarda, els i les alumnes de primer són els encarregats d’anar a anunciar als infants de I3,I4 i I5 quin llibre serà explicat a la bibliopati de l’endemà.

Finalment, els dimecres, a l’estona del pati, hi ha mainada que llegeixen un conte a qui vol assistir.

Voleu veure com compartim una estona tranquil·la i agradable?

+fotos

JUDICI REI TITUS I ARRIBA LA VELLA QUARESMA!

El passat dimecres 5 de març, vam acomiadar el carnaval amb el judici del Rei Titus. Aquest any, ens va portar alguna cosa, com cotxets i cotxes pels més petites, material pel sorral i una xocolatina per a tothom!

Tot i així, com que tot no ens ho ha portat, a la foguera ha anat!

Per altra part, vam rebre la visita d’una senyora a qui no li agrada gens la festa, la gresca i la xerinol·la; ella és la Vella Quaresma. Ens va fer saber que, a partir d’ara, el carnaval s’ha acabat i hem de fer bondat i menjar peix i verdura. La Vella Quaresma té 7 cames i, cada divendres, li haurem de treure una fins que arribi la Setmana Santa, Quaresma. És una senyora avorrida i lletjota però ens va agradar molt, per això vam cantar-li la tradicional cançó: “Vella Quaresma, Vella Quaresma, ai que no pots caminar! Tens tantes cames i t’entrebanques, i entre tots t’hem d’ajudar! Txa, txa, txa!”

Quina tarda més divertida vam passar tots i totes junts!

+fotos