ANEM A BUSCAR EL TIÓ

El dimarts 3 de desembre, tots junts vàrem anar a buscar el Tió.

Feia molts dies que l’esperàvem…. El dilluns a la tarda, ens va deixar una carta al pati on ens deia que estava amagat en un bosc a prop de l’escola i ens donava algunes pistes perquè el poguéssim trobar.

Així doncs, el dimarts 3 tots junts, petits i grans, vam sortir a primera hora del matí a buscar el tió. Un cop el vam trobar ens va proposar un joc, ens ho vam passar molt bé i com a premi ens va portar un llibre per la classe i una bossa amb piruletes!

Gràcies tió!  Ara ens toca a nosaltres cuidar-lo i portar-li menjar. Recordem que el nostre TIÓ és SOLIDARI i , per això, li podem portar productes de primera necessitat (sucs, galetes, llet, arròs, conserves, pasta, oli, menjar per nadons…). L’hem d’engreixar bé perquè creixi i ens “cagui” un regalet!

5è. ELS VERTEBRATS

Un dels temes que hem treballat durant aquest primer trimestre a 5è han sigut els vertebrats.

Hem fet petits grups i hem elaborat una exposició.

A més a més, hem creat una activitat per dur a terme amb la resta de la classe, perquè fos més divertit.

I, per acabar, hem fet el nostre propi resum per lliurar-lo als nostres companys i companyes.

Què divertit és aprendre!

CI. Tallers de matemàtiques manipulatives

A cicle inicial, realitzem tallers de matemàtiques manipulatives intercicle, això vol dir que ens barregem els nens i les nenes de primer i segon.

En aquests tallers realitzem activitats de numeració i càlcul, mesura i geometria. A través de diferents materials i jocs,  treballem les matemàtiques d’una manera més divertida i vivencial.

Aquí us deixem un petit recull de les activitats que hem dut a terme en aquests primers tallers.

APADRINAMENT LECTOR

Divendres 22 de novembre, a la tarda, hem realitzat l’activitat “Apadrinament lector” del primer trimestre. Els alumnes més grans són els padrins i els més petits són els fillols. Els padrins i padrines s’han preparat contes per explicar als seus fillols i junts hem gaudit del gust per la lectura.

L’objectiu d’aquesta activitat és que els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura. La lectura és la base de tots els aprenentatges, per tant, és de gran importància.

Els alumnes més grans han preparat amb moltes ganes i il·lusió el conte que han triat a la biblioteca de l’escola per explicar als seus fillols i filloles. I els més petits de l’escola els han escoltat amb molta atenció. Aquesta activitat ens ha agradat molt!

6è. ESCRIVIM CARTES

Els alumnes de 6è estem fent un intercanvi de cartes amb els alumnes de 6è de l’escola Gonçal Comelles d’Avinyonet de Puigventós. Primer ens vam intercanviar un correu electrònic mitjançant les tutores i, després, vam fer parelles entre els nens i nenes de l’escola d’Avinyonet i nosaltres per iniciar aquesta activitat tan engrescadora i treballar aquesta tipologia de text.

Avui divendres 22 de novembre ja hem rebut la primera carta que ells ens han enviat i ha estat molt emocionant. Ens ha encantat! Ara ens toca a nosaltres fer la resposta!

6è. FOEG

Els alumnes de 6è, estem participant en el projecte “Jo de gran vull ser com tu” organitzat per la FOEG. El dimecres 20 de novembre vam realitzar la primera fase, que consisteix en la conferència d’un empresari. En aquest cas va ser en David Martín de Playbrand, ens va explicar molt bé en què consisteix el món empreserial, ens va resoldre dubtes que teníem, ens va fer pensar molt i ens va explicar com és la seva empresa. Va ser una tarda molt interessant.

P4. PLANTEM

Aquest trimestre els nens i nenes de P4 hem plantat crisantems de tardor, pensaments i bulbs a les jardineres del pati.

En aquest recull de fotografies veureu com han pogut remenar la terra, fer els forats per trasplantar les flors, plantar-les i finalment regar-les.

Hem gaudit molt fent tot el procés!

6è. HORT EXPERIMENTAL

Els alumnes de 6è, com cada any, elaboren un hort experimental i, aquest curs, ens ha tocat a nosaltres.

Hem decidit plantar festucs i fer créixer bolets.

FESTUCS: Primer hem hagut de fer germinar els festucs abans de plantar-los. Ara ens toca esperar i anar veient la seva evolució.

BOLETS: L’escola ens va facilitar una caixa que, només regant 3 cops al dia, podrem comprovar com surten bolets. Teòricament, en tres setmanes veurem els resultats.

També hem construït el nostre propi jardí vertical amb flors de temporada.

Esperem que us agradi!

ENGLISH. ESCAPE ROOM DE HALLOWEEN

Per Halloween les nenes i nens de primària vam fer un Escape Room a la classe d’English. Quan vam arribar a la classe ens vam trobar que les criatures de Halloween ens havien tancat a dins, i vam haver de superar les proves per aconseguir la clau per sortir. Ens va costar una mica, però al final totes i tots vam aconseguir sortir de l’aula! Ens va agradar molt!

Aquí us deixem algunes fotografies de tots els grups.