Metodologia col·laborativa

A l’escola treballem seguint una metodologia col·laborativa. Aquesta metodologia es centra en la interacció i participació de tot l’alumnat en la construcció del coneixement. És una metodologia de treball. No és una altra cosa que l’ús didàctic d’equips de treball reduïts, en els quals els alumnes treballen junts per maximitzar el seu propi aprenentatge i el dels seus companys d’equip.

Aquest tipus d’aprenentatge busca acceptar les responsabilitats i el punt de vista dels altres i a posar-se d’acord amb tots els membres de l’equip, compartint experiències i coneixements.

El mestre és l’encarregat d’acompanyar el grup, ajudar-lo a organitzar-se i fer el seguiment del procés, orientant, animant, suggerint i alhora vetllant perquè els alumnes facin la feina i hi hagi comunicació fluïda i correcta.

Treballant col·laborativament incidim molt en els valors:

• T’ajudo sense esperar res a canvi (solidaritat)
          • No tenir por a expressar (acceptivitat)
          • Sentir-se valorat (autoestima)
          • Els torns d’espera.
          • Empatia