Ambients

Els ambients són espais preparats pels adults, amb materials estructurats i pensats per satisfer les necessitats autèntiques dels infants. Cada ambient disposa d’una sèrie de propostes que ajuden a posar reptes nous als infants.

És un temps no directiu que es fonamenta en la lliure circulació de pensament, en la pròpia presa de decisions i en la necessitat de connectar amb els processos interns que manifesten els interessos personals.

Aquests ambients donen resposta a les necessitats d’expressió, de creació, de recerca, de descoberta, d’investigació dels infants (simbolitzar, construir, llegir, escriure, explorar, crear, indagar, pensar, experimentar, col·laborar, formular hipòtesis, descobrir, compartir …).

La incorporació als ambients és progressiva i coincideix amb l’arribada a l’escola, moment distès en que aconseguim crear un clima de confiança i de seguretat que permet que els nens iniciïn les seves tasques diàries respectant el seu propi ritme intern.

Els ambients que tenim són:

• Ambient de llums i ombres
  • Ambient de joc simbòlic
  • Ambient de construccions
  • Ambient d’experimentació
  • Ambient de dits petits
  • Ambient de minimons
  • Ambient d’art
  • Ambient de pati

Per veure què fem a l’escola, cliqueu AQUÍ