Volem Institut Escola Mas Rampinyo!

El passat mes de maig es va crear la comissió de l’Institut Escola Mas Rampinyo, una comissió que forma part de l’AFA i està formada per 16 pares i mares d’alumnes del centre. Aquesta comissió ha començat a treballar per demanar la integració de l’educació primària i la secundària obligatòria en un mateix centre.

Durant els messos de maig i juny es van dur a terme reunions amb l’Ajuntament i partits polítics municipals per presentar el projecte i poder arribar a un acord per poder anar al Departament d’Ensenyament de la Generalitat amb una proposta consensuada per totes les parts. Al mateix temps s’està fent una recollida de signatures en el municipi per poder adjuntar-ho en el projecte.

El mes de juliol, el projecte es va entregar al Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i el mes de setembre es va dur al ple municipal, on es va aprobar per unanimitat.

Els infants empadronats al barri de Mas Duran, quan fan el pas a l’institut els toca, per zona, l’institut La Ferreria, que per poder-hi arribar, s’han de traslladar a través d’un polígon industrial amb un nivell elevat de trànsit de vehicles coincidint, les hores d’entrada i sortida dels instituts, amb les de més circulació de vehicles pesants.

A més a més, el barri de Mas Duran està experimentant un augment de població molt elevat i accelerat. Patim una necessitat real d’equipaments públics que permetin que els veïns es quedin al barri.

Des de la comissió es creu que obrir un institut escola sería una millora dins del marc educatiu municipal, ja que, d’una banda, descongestionaríem els instituts del municipi i, de l’altra, garantiríem la continuïtat de la línia pedagògica de l’Escola Mas Rampinyo, que actualment no hi ha cap centre de secundària al municipi que treballi amb la línia pedagògica escola 21.

Actualment la comissió está esperant una reunió amb Serveis territorials per poder parlar del projecte, però des de la Regidoria d’educació ja han fet algunes reunions al respecte, i la regidora, Jessica Segovia ha avançat que des de Serveis Territorials els han traslladat la seva predisposició per tirar endavant l’institut escola, tot i que han d’estudiar encara la viabilitat econòmica de la proposta. La regidora va comentar ahir a les famílies que “la Generalitat s’ha compromès a estudiar el Pla Educatiu i ens han emplaçat a fer una nova reunió abans de desembre per donar-nos una resposta definitiva”. Per la seva banda, les famílies han rebut amb optimisme el desenvolupament de les converses entre l’Ajuntament i Serveis Territorials per fer realitat la seva proposta d’institut escola.

Us enllacem una presentació on s’explica la proposta i els arguments de la demanda, feu un cop d’ull, està molt interessant:

Volem Institut Escola Mas Rampinyo!