Hort

¨El projecte d’hort permet l’infant estar en contacte amb la natura i els seus cicles¨

F. Kapra.

L’any 2009 vam iniciar l’hort ecològic escolar basat en el mètode de les parades en crestall de G.C. Segovia, a partir del seu manual de l’hort ecològic. Ens va semblar que aquesta proposta era molt adient per a la nostra escola:

Disposem de l’espai del final del pati d’infantil i de la part posterior del pati de primària, on hi ha 4 terrasses col·locades de manera escalonada, amb aigua a l’abast.

Aquest projecte es fonamenta en el treball de l’hort ecològic sense fer servir productes tòxics ni contaminants.

La disposició de les parades permet accedir a les plantes i a realitzar les diferents tasques per tenir cura de l’hort.

Permet el cultiu per associació de les diferents famílies de plantes, agrupades en cada parada, i després la rotació anual dels cultius.

És un mètode senzill a l’abast dels més petits, ja que es pot observar el procés de creixement de les diferents espècies i també el funcionament integrat dels ecosistemes. Però, sobretot, veiem l’hort com un espai d’aprenentatge on els nens i les nenes poden conèixer i experimentar amb elements de la natura.

Cal dir que ha estat molt important i fonamental la intervenció de les famílies.

El treball de l’hort connecta els infants amb els aliments, de fet, amb el que impulsa la vida. Amb el treball d’hort aprenem sobre els cicles dels aliments i els integrem en les accions de plantar, conrear, recollir, fer compost i reciclar.

A l’ Escola Mas Rampinyo integrem l’hort dins del treball de ciències per explorar i estudiar els elements de l’ecosistema.