Projecte Lingüístic de centre

En aquest document trobareu els aspectes generals que dibuixen i defineixen l’ús de les llengües a l’Institut Escola Mas Rampinyo de Montcada i Reixac.
La llengua catalana és la llengua vehicular, de convivència i aprenentatge del centre. Entenem l’aprenentatge des d’una mirada plurilingüe que permet comunicar-nos des de la visió que ens dóna la nostra identitat lingüística i que s’amplia i complementa amb la visió particular de les altres llengües amb que tenen presència al centre i al nostre entorn.
Perseguim un aprenentatge en el qual l’alumnat se situï en el centre, que en sigui protagonista i desenvolupi un paper actiu, és en aquest context que les llengües esdevenen una necessitat. Les llengües enteses no només com un instrument sinó com a eina de comunicació per arribar a esdevenir actors actius, crítics i generadors de canvis dins de la nostra societat. Aquest objectiu necessita entendre l’alfabetització i les noves visions que se’n deriven de manera àmplia i integrada. Pensem que és molt important l’acompanyament que es faci del procés.
Us adjuntem el projecte en el següent enllaç:

Projecte lingüístic Institut Escola Mas Rampinyo