Treball per projectes

A la nostra escola aprenem fent projectes. Per a nosaltres un projecte es genera des d’una proposta, que pot ser del mestre o dels nens i de les nenes.

Partim de temes que poden ser d’actualitat o no. També d’interessos dels alumnes, però no del tipus “què vols saber?”, sinó de converses que fem a l’aula, on l’escolta per part del mestre es fa des de la intenció de saber quines coses els inquieten i quin pensament hi ha darrera d’una afirmació o d’una pregunta que ells plantegen.

Hi ha d’haver una implicació, una actuació, un compromís, per part nostra, per arribar-hi… i compartir-ho entre tots.

El treball per projectes permet fer un aprenentatge globalitzat i contextualitzat que facilita la comprensió; permet involucrar els alumnes en el seu procés d’aprenentatge i en l’avaluació, afavoreix l’autonomia, permet desenvolupar habilitats d’autoaprenentatge (presa de decisions, argumentació, reflexió de les pròpies idees i de les dels altres), la cooperació i la consciència del propi aprenentatge.

Ha de servir per aprendre tot allò que té a veure amb la resolució de problemes reals i conèixer allò que passa al món.

Ha de fer que els nens i les nenes tinguin ganes d’aprendre,… que s’emocionin quan aprenen,…

L ‘emoció és la base de l’aprenentatge.

El elemento esencial en el proceso de aprendizaje  es la emoción porque sólo se puede aprender aquello que se ama”. La curiosidad, lo que es diferente y sobresale en el entorno, encien­de la emoción. Y con ella, con la emoción, se abren las ventanas de la atención, foco necesario para la creación de conocimiento” Francisco Mora.

Quan parlem d’aprenentatge globalitzat ens referim a fer un treball on s’inclouen totes les competències comunicatives en tots els àmbits.