L’educació emocional afecta el desenvolupament dels infants, ja que afavoreix l’autoconeixement, predisposa a actituds positives, millora les relacions, incentiva la motivació i afavoreix el seu creixement de manera integral. Les emocions ens informen d’una forma ràpida de situacions del nostre entorn, i ens preparen fisiològicament i cognitivament per donar-hi una resposta adient. Els humans, a més de ser capaços d’identificar les nostres emocions i regular-les, també tenim la capacitat de reconèixer les dels altres.
Des de l’escola creiem que és important saber gestionar les emocions, tant les negatives, com les positives, i per fer-ho, tenim un racó a l’aula el qual ens ajuda molt; el racó cuidem-nos. En ell hi anem en petit grup o bé individualment, segons les necessitats que vagin sorgint. Hi trobem materials rics sensorialment i que ens ajuden a relaxar-nos. A partir d’aquí, deixem que cada estona que hi estem, flueixi d’una manera agradable i tranquil·la, i puguem anar posant nom al que ens passa.
Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut. Aristòtil.