Projectes que portem a terme

Tardes en Família

L’activitat «les tardes en família», sorgeix de la necessitat de fomentar la implicació de les famílies a l’escola, i la relació entre elles. Entre família i escola s’acorda que aquesta nova experiència es portarà a terme mensualment.

L’activitat està pensada perquè un familiar (pare, mare, avi, àvia, tiet, tieta, etc.) vingui a l’escola a explicar-nos o ensenyar-nos el seu ofici, una afició, explicar un conte, etc.

Projecte Singular GuillerIES

És un projecte que porta a terme l’INS Anton Busquets i Punset, i l’Escola Bressol en formem part com entitat col·laboradora des del curs escolar 2013-2014. Consisteix en què els alumnes accedeixen una part de la formació a activitats formatives individuals d’introducció al món del treball. Tot el procés es controla conjuntament Institut i Escola Bressol.

Projecte Educació Musical

La música és una eina fonamental en l’aprenentatge dels infants ja que desperta la seva curiositat. Mitjançant la música treballaran capacitats bàsiques com l’atenció, la percepció sonora, la memòria rítmica i melòdica. Es porta a terme una sessió al mes, amb les educadores de Musinfant.

Projecte Intergeneraciomal

Els programes Intergeneracionals son un mitjà per a l’intercanvi determinat i continuat de recursos i aprenentatges entre les generacions de gent gran i les més joves, amb la finalitat d’aconseguir beneficis individuals i socials. Aquest projecte consisteix en què els infants de l’Escola Bressol la Baldufa, visitin un dia els avis i àvies de la Residència i comparteixin activitats, espais i vivències amb ells.

Projecte d’Anglès

Aquest projecte sorgeix perquè, des de fa un temps, la societat i nosaltres som conscients de la necessitat i de la importància que té l’aprenentatge d’altres llengües a part de la materna.

Projecte Educació Emocional

Des de l’’Escola Bressol, considerem important acompanyar l’infant en els seus inicis d’interacció amb el que l’envolta, tant des d’una vessant sensoriomotriu i cognitiu com des d’una implicació emocional. L’objectiu principal és que els nens/es coneguin les emocions bàsiques, els hi sàpiguen posar nom i aprenguin a gestionar-les. Es treballa a partir de contes, titelles, imatges, material viatger, etc.

El conte Viatger

Cada divendres un infant diferent de l’aula s’emporta la maleta a casa. Dins d’aquesta hi ha un conte, un full d’instruccions, una llibreta i diferents elements que surten en el conte. A la llibreta, les famílies -de manera voluntària- poden explicar la seva vivència durant el cap de setmana amb el conte i il·lustrar-ho amb imatges.

Taula de Llum

L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant i comprovant. Les educadores tenen la funció de captar els seus moviments i crear espais preparats (aula de la llum) per posar en marxa tots els seus sentits.