ESCOLA VERDA

L’Escola Bressol Municipal La Baldufa forma part de la Xarxa d’Escoles Verdes des de l’any 2014. Les Escoles Verdes són centres educatius compromesos amb la sostenibilitat que treballen per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn, tot treballant en xarxa amb altres entitats del territori.

Les accions que portem a terme des del centre són les següents:

• Compostador: Hem posat un compostador al pati de la nostra escola. Hi tirem les restes de l’esmorzar (fruita) i les restes del dinar. L’objectiu és aconseguir adob per poder-lo utilitzar en el nostre hort.
  • L’Hort: Amb l’ajuda de la tècnica de medi ambient de l’ajuntament hem fet un hort el pati de la nostra escola. Primer de tot vam preparar la terra i després vam plantar pèsols i alls. Ara amb els infants ho anem cuidant i esperant de veure la seva avaluació fins a poder recollir els fruits.
  • Projecte pati: El pati de l’escola és l’espai de lleure principal al qual tenen accés els infants durant la jornada escolar, un espai de joc, de moviment, de relacions socials, de descobriments, experiments i d’aprenentatges. En definitiva; el pati és un espai de lleure educatiu que cal cuidar i aprofitar.
  • Esmorzar Saludable: Des del curs 2015-2016 portem a terme el projecte d’esmorzar saludable. Aquest projecte consisteix en què cada divendres un nen/a de cada aula s’emporta a casa un cistell i el dilluns l’ha de retornar ple de fruita per tots els nens i nenes de l’aula per tota la setmana.
  • Metodologia Reggio Emilia: Continuar aplicant la metodologia de treball Reggio Emilia. Aquesta metodologia és una proposta educativa de la pedagoga Loris Malaguzzi, que defensa que el coneixement que adquireix l’alumne s’ha de fer a través de l’observació i l’experimentació, potenciant la seva creativitat. Té en compte la pluralitat de cada infant, cada infant és únic i s’ha de saber escoltar per poder atendre les seves necessitats de manera respectuosa. Cada infant és font del seu propi aprenentatge. Per poder portar a terme aquesta metodologia s’ha de fer a partir de materials naturals, de l’entorn, materials reciclats o de fusta.