Salut

Els infants tenen un sistema immunitari encara immadur i, per tant, estan molt més exposats a infeccions i contagis.

Com a mesura preventiva, quan un nen/a tingui febre o manifesti els primers símptomes de malaltia no assistirà a l’escola, ja que el nen/a exposa als altres al perill de contagi.

Quan un nen/a tingui febre o símptomes clars de malaltia estan a l’escola, s’avisarà a la família per telèfon perquè el vagin a buscar de seguida.

L’Escola Bressol té el dret d’exigir un informe pediàtric on consti l’orientació diagnòstica i la garantia de no contagi quan això sigui necessari.

No s’acceptarà l’entrada a cap infant (a no ser que porti informe del metge) quan presenti:

– Febre amb una temperatura superior o igual a 37,5.

– Diarrea liquida o amb sang.

– Infeccions o nafres disseminades a la boca (estomatitis).

– Erupcions i altres alteracions de la pell.

– Conjuntivitis purulenta sense tractament (lleganyes amb pus de color groc).

– Parasitosis intestinal sense tractament (cucs).

Polls sense tractament.

– Brutícia o manca d’higiene.

– Altres malalties contagioses.

Si un infant contrau alguna de les següents malalties, els períodes de baixa seran:

– Escarlatina: 7 dies des de l’inici de la medicació.

– Galteres: fins al seu restabliment (mínim 9 dies).

– Hepatitis: fins a la normalització de les anàlisis.

– Poliomielitis: 30 dies (els germans 15 dies).

Rubèola:4 dies des de l’inici de l’erupció.

– Tos ferina: 8 dies de l’inici de la medicació.

– Tuberculosi: fins que es disposi d’un informe pediàtric d’innocuïtats.

– Varicel·la: fins a l’assecament total de les crostes.

– Xarampió: 7 dies des de l’inici de la malaltia.

Des del centre s’administrarà antitèrmic a aquells nens/es que tinguin l’autorització firmada pels seus pares i presentin febre superior a 39ºC de temperatura corporal, mentre s’espera l’arribada del familiar que per motius laborals trigarà màxim una hora arribar al centre.

Autorització antitèrmic