Acollida

L’acollida a l’escola bressol és un procés de vinculació que fa l’infant amb les noves persones i els nous espais que l’acullen. Durant aquest procés s’han d’anar creant uns lligams afectius positius entre el nen o la nena i el seu nou ambient. Quan arriba a l’escola, tan si és per primera vegada, com si ja ha assistit en un altre centre, es troba insegur en un lloc nou, ple de persones que li són desconegudes, a les que a poc a poc s’haurà d’anar adaptant, compartint i comparant amb les que ja té conegudes (la família, la casa, l’entorn…).  És important acomiadar-se dels infants, explicant-los que més tard se’ls anirà a buscar. El que no és recomanable és marxar quan estiguin despistats i enganyar-los. Si des del primer dia seguim aquestes pautes, tot serà més fàcil.

Es poden donar diferents situacions:

• Que el nen/a hagi assistit el curs anterior a l’escola.

En aquest cas es valora molt positivament l’experiència de les educadores que han estat el curs anterior amb els infants. D’aquesta manera tenen com a punt de referència a la mateixa persona i els seus companys/es, encara que hagi passat un temps.

• Que l’infant sigui nou .

En aquest cas, els pares i les mares tenen un paper molt important. Abans de començar aquest període d’adaptació es recomana explicar als infants, què és l’escola bressol i com s’hi trobaran. Els primers dies, és molt important per part de les famílies l’actitud de seguretat, confiança i tranquil·litat en deixar l’infant.

El ritme i el ritual d’adaptació el pactarà cada família amb l’educadora del seu fill/a.