Projecte interdisciplinari

INTERDISCIPLINARI

Des de l’Escola Ítaca tenim ben present que ens trobem davant d’una societat en constant canvi, en la que els docents han de buscar noves metodologies mitjançant les quals donar respostes als nous reptes que sorgeixen a l’aula. Per això hem considerat molt adient la realització d’un treball interdisciplinari, amb la participació de tots els cursos de la nostra escola, sobre diferents temes, tal com especifica el Decret 142/2007 Capítol III article 9.

La utilització d’aquesta metodologia de treball, a partir de la pluralitat de recursos didàctics que genera, ofereix no només un conjunt inesgotable de possibilitats per abordar els diferents continguts curriculars, sinó que les estratègies desenvolupades entorn a activitats interdisciplinàries contribueixen, de manera clara, a la formació integral de les persones, ja que abasten els plànols afectiu, cognitiu, estètic, físic, moral i social.

Hem de destacar, així mateix, el desig manifest que l’alumnat participi no només com a subjecte passiu en les activitats proposades, sinó que adopti un paper actiu en l’elaboració dels diferents recursos i materials pedagògics que aquesta metodologia comporta. D’aquesta manera, a més de consolidar el sentit del treball en equip, es vol aconseguir que els alumnes, alhora que, com a investigadors i creadors experimentin i aprofundeixin en les seves diferents habilitats, participin de manera emprenedora en el seu propi aprenentatge.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI 2019-20 |  EL MEDITERRANI

Aquest curs el nostre projecte ha girat entorn a un tema molt interessant: El Mediterrani.

El Mediterrani és un mar que uneix 3 continents: Europa, Àfrica i Àsia. És el mar “en mig de terres”, és a dir, “Medi terraneus”; d’aquí ve el seu nom.

És un tema que ofereix un gran ventall de possibilitats d’estudi, des de la facuna i flora marina, fins a l’estudi de la geografia o la hist`ria que ha tingut en el desenvolupament de les diverses civilitzacions històrqiues que coneixem, com l’egípcia, la grega, la romana, l’àrab…

A més, cada classe s’ha centrat en un aspecte concret del tema, per poder-ho explicar a les altres classes. També hem realitzat enigmes molt divertits per a que les altres classes els haguessin d’endevinar.

I la festa de Carnestoltes ens va servir per poder disfressar-nos d’allò que havíem estudiat, des d’animals marins fins a turistes, tot relacionat amb el Mediterrani.

Si feu clic a la imatge a sota, podreu veure els projectes realitzats en cursos anteriors, que guardem per poder gaudir dels bons records que vam viure tots plegats duent-los a terme: