Història

Situada al barri emblemàtic de Llefià, a Badalona, la nostra escola té una petita però continuada història que cada dia es va ampliant amb l’esforç de tota la gent que hi treballa en ella. De la mateixa forma, la història de la nostra escola està lligada a la del barri, perquè Llefià tampoc era tal qual és ara.

1960_Plano_de_distritos_y_barrios_sized

I és que aquesta escola no va estar sempre al mateix lloc on ens trobem ara. Antigament, cap a l’any 1989, l’escola va néixer d’un desglossament d’algunes unitats del CEIP Rafael Alberti a causa d’un augment considerable de la població al barri. Comença a funcionar de manera independent el curs 1989-1990 amb el nom de CEIP Ramon Llull.

Les classes es feien en unes aules prefabricades situades en els actuals terrenys de la piscina de Llefià, mentres esperàvem la construcció d’una nova escola que se situaria al carrer Antic de València, on abans hi havia una gran fàbrica ”Creu Verda”.

Barracones_stantoni

1971_Ctra_Antiga_de_Valencia_clara_tif

Així que al poc, durant el curs 1990-1991, va començar a funcionar l’actual edifici del centre amb l’equip de mestres que ja estava al desglossament anterior. En tractar-se d’una escola nova, els mestres van haver de decidir un nom per enlairar-se en aquesta aventura educativa. D’entre molts, es va triar com a nom definitiu per l’escola: ITACA

L'Escola

L’escola va començar una nova etapa, una nova travessa que ens porta fins ara, en el vaixell de l’educació, la solidaritat i el respecte cap al creixement dels nostres navegants. Ítaca no només és el punt d’arribada per a Ulisses a l’Odissea, Ítaca és un camí ple d’experiències educatives i emocionals que ens fan cada dia millors persones.

*Si esteu interessats en la història del barri de Llefià, us recomanem que visiteu la web de L’Arxiu Històric de Llefià:

ttp://www.llefia.org/arxiu/