Qui som?

QUI SOM?

L’escola ÍTACA és un centre educatiu públic, dins del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, on s’imparteix docència a les etapes d’Educació Infantil i Educació Primària.

Som una escola que proporciona recursos a l’alumnat per tal d’adaptar-se i desenvolupar-se amb èxit, tant a nivell personal com social. Valors com la inclusió, l’esforç, l’actitud democràtica i el respecte defineix el nostre model d’escola. Treballem amb metodologies amb enfocament globalitzat mitjançant els projectes, els ambients d’aprenentatge, i els tallers manipulatius. L’infant és l’agent actiu del seu aprenentatge guiat en tot moment pel professorat. Propiciem  la socialització dels infants, augmentant la competència social i la capacitat de treballar en grup (aprenentatge cooperatiu). L’apadrinament lector és una manera  més d’establir vincles entre els membres de la comunitat escolar.

Per convertir els nostres infants en persones amb capacitat per treballar en la nova era de la informació, l’ús de les TIC-TAC (noves tecnologies) està integrat en el nostre dia a dia a l’aula. La creativitat i el treball de les emocions ocupa una part important en les activitats de l’escola.

Valors com la inclusió, l’esforç i el respecte impregnen el nostre model d’escola. Com a col·lectiu tenim espais, moments i valors per compartir. Fem  seguiment emocional dels infants i un ensenyament personalitzat. L’escola és un entorn d’aprenentatge global, on es desenvolupa des de la vessant cognitiva fins l’emocional i social. Busquem l’èxit dels nostres infants en tots els vessants. Fomentem la convivència i la cohesió social per arribar a una transformació social.

Estem oberts als canvis i fomentem un bon clima de convivència implicant a tota la comunitat educativa. L’escola dóna resposta als reptes socials i atén tant la competència tecnològica, com la social i personal.

EXTRAESCOLARS

La nostra escola  forma part del “Programa de orientación y refuerzo para el avance y apoyo en la educación”, promogut pel “Ministerio de Educación y Formación Profesional” que compta amb el cofinançament del Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020 (POEFE).  Aquest programa té com a objectiu disminuir l’abandonament prematur i millorar els resultats educatius de l’alumnat mitjançant mesures de suport personalitzades. Actualment hi participen 6 alumnes de 6è i 5 alumnes de 5è.

Corfbol

L’escola realitza entrenament de corfbol, un esport en el que els equips són mixtes, formats per quatre nens i quatre nenes. A l’escola es juga a aquest esport des del curs 2017-18. Els entrenaments són dos dies a la setmana.

LEXCIT

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa. El voluntariat el realitzen exalumnes de l’Ítaca que actualment estudien a l’Institut Barres i Ones, un dels nostres instituts adcrits.

Instituts adscrits:

08076431 Institut Escola Baldomer Solà (Badalona)

08001443 Institut Eugeni d’Ors (Badalona)

08076443 Institut Escola Rafael Alberti (Badalona)

08044995 Institut Barres i Ones (Badalona)

08052888 Institut Júlia Minguell (Badalona)