Qui som?

L’escola ÍTACA és un centre educatiu públic, dins del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, on s’imparteix docència a les etapes d’Educació Infantil i Educació Primària.

Som una escola que proporciona recursos a l’alumnat per tal d’adaptar-se i desenvolupar-se amb èxit, tant a nivell personal com social. Valors com la inclusió, l’esforç, l’actitud democràtica i el respecte defineix el nostre model d’escola. Treballem amb metodologies amb enfocament globalitzat mitjançant els projectes, els ambients d’aprenentatge, i els tallers manipulatius. L’infant és l’agent actiu del seu aprenentatge guiat en tot moment pel professorat. Propiciem  la socialització dels infants, augmentant la competència social i la capacitat de treballar en grup (aprenentatge cooperatiu). L’apadrinament lector és una manera  més d’establir vincles entre els membres de la comunitat escolar.

Per convertir els nostres infants en persones amb capacitat per treballar en la nova era de la informació, l’ús de les TIC-TAC (noves tecnologies) està integrat en el nostre dia a dia a l’aula. La creativitat i el treball de les emocions ocupa una part important en les activitats de l’escola.

Valors com la inclusió, l’esforç i el respecte impregnen el nostre model d’escola. Com a col·lectiu tenim espais, moments i valors per compartir. Fem  seguiment emocional dels infants i un ensenyament personalitzat. L’escola és un entorn d’aprenentatge global, on es desenvolupa des de la vessant cognitiva fins l’emocional i social. Busquem l’èxit dels nostres infants en tots els vessants. Fomentem la convivència i la cohesió social per arribar a una transformació social.

Estem oberts als canvis i fomentem un bon clima de convivència implicant a tota la comunitat educativa. L’escola dóna resposta als reptes socials i atén tant la competència tecnològica, com la social i personal.

EXTRAESCOLARS

L’escola gaudeix de l’activitat del 3X3 bàsquet amb Nomadball, ja que participem al PROA+. És un programa d’Orientació, Avanç i Enriquiment educatiu que arriba del Ministerio i ens
permet oferir aquesta activitats als nens i nenes des de 1r fina a 6è de Primària els dimarts i dijous de 17 a 18h de la tarda.

Instituts adscrits:

08076431 Institut Escola Baldomer Solà (Badalona)

08001443 Institut Eugeni d’Ors (Badalona)

08076443 Institut Escola Rafael Alberti (Badalona)

08044995 Institut Barres i Ones (Badalona)

08052888 Institut Júlia Minguell (Badalona)