Un dia de Museus

Dimecres passat, l’alumnat de primària varen visitar el museu de la Tècnica i el Museu Dalí de Figueres. Dues propostes molt recomanables que tenim a tocar de casa, per tant que no poden faltar en la nostra trajectòria escolar.

El Museu de la Tècnica és un espai de memòria per reviure i entendre el passat; un espai per a l’estudi de la tecnologia i els canvis que es van portar a terme durant la Revolució Industrial. Les peces que s’hi exposen, fins fa pocs anys d’ús quotidià, són imprescindibles per estudiar i comprendre la història dels segles XIX i XX. Màquines d’escriure, de cosir, rellotges de peu, telèfons antics…

Per altra banda, el Teatre-Museu Dalí, és l’objecte surrealista més gran del món i ocupa l’edifici de l’antic Teatre Municipal, parcialment destruït a la fi de la Guerra Civil. Sobre aquestes ruïnes, Dalí va decidir crear el seu museu. Aquest pintor figuerenc era esbojarrat, extravagant però molt conegut arreu del món per la seves grans obres artístiques.

Així que, va ser un dia molt profitós, en el què vam combinar estones d’esbarjo i moments didàctics tot visitant museus de la nostra capital que ens donen bagatge cultural i comarcal.