Sergio Belmonte

Divendres passat, l’alumnat de quart i cicle superior, va tenir la gran sort de fer una sessió de màgia i matemàtica amb un gran mestre, en Sergio Belmonte,  una eminència en l’àrea de matemàtiques.

Feu un cop d’ull a la seva pàgina web: https://magiaymatematicas.blogspot.com/p/presentacion.html

Va iniciar la sessió explicant-nos un truc, amb molt d’enginy, amb el que poder fer quedar bocabadats, tal i com vàrem quedar nosaltres.

Seguidament, ens va explicar com relacionava diferents conceptes matemàtics amb els números que realitzava: la propietat associativa, commutativa, la descomposició… Vam quedar molt sorpresos de com es podien aplicar continguts que treballàvem, dia a dia, a l’aula a l’àrea de matemàtiques per a poder fer màgia!

A més a més, ens va animar a conèixer més a fons, Johann Carl Friedrich Gauss, matemàtic i físic molt important.

Va acabar la seva funció amb un truc de cartes genial! Va repartir quatre cartes a cada alumne/a i després d’escapçar-les, barrejar-les i fins i tot trencar-les per la meitat, vam recuperar la carta que inicialment havíem triat!