Roques i minerals

En el mòdul de l’escola, concretament en un lloc de pas, s’ha exposat una col·lecció de roques i minerals de diferents tipologies. Els minerals són les substàncies que formen les roques, s’identifiquen pels cristalls, el color, l’esclat i la duresa.

La mostra ha quedat molt aconseguida. Hi ha molta diversitat, de roques se’n poden observar dels tres tipus: sedimentàries, metamòrfiques i magmàtiques; de minerals des de cristalls i pedres precioses fins a metalls. Amb aquesta mostra alumnat de totes les edats para i posa atenció a les diferents característiques.

Els jaciments són els llocs on hi ha moltes roques i minerals, es treuen de les mines subterrànies i les mines a cel obert. I la mineralogia i geologia son les ciències encarregades d’estudiar aquests elements. Potser d’aquí uns anys l’alumnat escollirà una branca d’aquestes disciplines per dedicar-s’hi.