Nombres romans

La classe de quart ha treballat la numeració romana amb material manipulatiu reciclat, concretament taps de plàstic.

Aquest sistema de numeració es va desenvolupar a l’antiga Roma. A partir del segle XIV va començar a ser reemplaçat pels nombres aràbics. No obstant això, l’ús dels nombres romans actualment encara persisteix en alguns aspectes de la vida quotidiana, per tant és d’especial importància el seu aprenentatge. Mitjançant algunes lletres majúscules com a símbols es representen certs valors i els nombres s’escriuen amb combinacions de lletres.

Per practicar tals combinacions la docent deia un nombre i l’alumnat l’havia de representar. Al final de la sessió hi ha hagut un petit concurs per comprovar qui tenia més destresa i rapidesa  a l’hora d’aconseguir el nombre.