Miquel Duran ens fa Matemàgia de la Ciència!

Divendres passat l’alumnat de cicle mitjà i superior va tenir una visita molt especial, en Miquel Duran, catedràtic de Química Física a la UdG. Professor que ha publicat més de 200 articles de recerca en química quàntica. Una eminència, per tant val la pena fer una ullada a la seva pàgina web, no us la perdeu!

Ell es defineix com un “mag aficionat” però a nosaltres ens va semblar completament professional!

La primera sessió la va realitzar amb els alumnes de cinquè i sisè. En aquesta, va realitzar jocs variats de matemàtiques com: desfer un nus sense deixar els extrems, el binari d’aliments, el de cartes vermelles/negres, o el joc del 142857. A més a més, va acabar amb un número de ciència, un experiment molt visual amb un xupa-xups, en què va canviar de color per la reducció del manganès del permanganat potàssic.

La segona sessió amb l’alumnat de cicle mitjà, va realitzar alguns dels jocs que havia fet amb l’alumnat més gran de l’escola, però adaptats al nivell i l’edat de tercer i quart. A més a més, va ensenyar com es resolia el Cub de Rubik amb menys d’un minut. I va endevinar, el dia de la setmana i la fase de la Lluna, dels aniversaris.

El matí va acabar amb una activitat genial, el baby hummer, el joc amb quatre cartes que volten màgicament. Va ser espectacular perquè tot l’alumnat, tant de mitjà com superior, va fer màgia gràcies a les matemàtiques!

Moltíssimes gràcies Miquel, ha estat lúdic, divertit i sobretot molt profitós compartir el teu coneixement matemàtic màgic! Esperem que t’hagis trobat tan a gust com nosaltres.

Us deixem l’enllaç de l’article que ha publicat al seu blog sobre la visita a la nostra escola.