L’olivet i l’olivera

Seguint amb el projecte d’enguany, avui l’alumnat de quart ha anat fins un olivet molt proper a l’escola. Allà s’ha realitzat un primer contacte amb aquest arbre tan típic del paisatge empordanès.

Davant del camp d’olivars s’ha fet una petita explicació del la recol·lecció de les olives.

La recol·lecta d’olives es realitza des de l’octubre fins al gener, segons el clima i les condicions del terreny de cada comarca. Inicialment es recullen les olives que cauen del terra i després es cullen les de l’arbre. Aquestes es fan caure manualment (munyir o eixonar olives) o bé mecànicament (batre o espolsar olives).Les varietats d’oliva reben noms diferents segons les comarques i, sovint, amb el mateix nom són designades varietats ben diferents, segons l’indret.

Un cop feta la introducció d’aquest arbre tan característic, cada alumne/a ha triat una olivera, s’ha col·locat davant, l’ha observat i l’ha dibuixat.

A les següents sessions de Projecte s’aprofundirà en el tema i s’utilitzarà el dibuix com a font per reconèixer les parts i treballar els continguts que s’hi relacionen.