Estacions amb jocs matemàtics

A les darreres sessions de projecte de matemàtiques manipulatives l’alumnat de cicle inicial i mitjà han utilitzat materials de construccions, concretament:

El Kapla. Un joc que se’l coneix com un gran clàssic. Es tracta d’un material d’alta qualitat i d’infinites possibilitats constructives. Consta de peces rectangulars de fusta de pi, totes de mida idèntica, polides i lleugeres, que s’apilen i es combinen per crear composicions i figures.

El Cuboro. En la seva versió bàsica, el joc de cuboro inclou 5 caniques i 30 peces de fusta de faig de 5x5x5 cm, que tenen fins a 12 formes diferents. Això vol dir que hi ha peces corbes, rectes, interseccions, peces per apilar, túnels, túnels corbs, etc … Avui el circuit pot tenir una forma, i demà una altra totalment diferent.

Amb l’alumnat de tercer i quart també s’ha treballat:

Patter blocks. Joc de manipulació. Ideal pel desenvolupament de la consciència espacial, fomenta la coordinació mà-ull i la resolució de problemes.

Papiroflexia. L’art de plegar el paper que desperta interès matemàtic. Buscar la manera de doblegar, sense fer malbé, una determinada figura de paper que acabarà formant un objecte, animal…