El Museu de les Matemàtiques de Catalunya

Divendres passat, l’alumnat de primària va anar d’excursió fins a Cornellà de Llobregat per visitar el museu de les matemàtiques. Inicialment, l’alumnat tenia un concepte molt erroni de la sortida que s’anava a fer, es pensava que seria el típic museu on s’exposa molta teoria però poca pràctica. Ara bé, amb les diferents activitats realitzades la sensació va anar canviant.

Els més grans de l’escola, cicle superior, van realitzar una gimcana matemàtica pels voltants del museu i després van visitar l’exposició anomenada: “Experiències matemàtiques”. En aquesta, el lema era “Prohibit no tocar” i els conceptes treballats van ser de: càlcul, combinatòria, estadística, geometria i miralls .

Els més petits, cicle inicial i mitjà, van realitzar dos tallers. La classe dels egipcis i inques van fer el taller anomenat “Descobrim la geometria”. En aquest es va treballar amb triangles de formes diferents, rombes i hexàgons. Es va fer un treball d’identificació de les peces i combinació d’aquestes per crear noves formes geomètriques. En canvi, la classe dels ninja i grecs van realitzar un taller on van descobrir els germans grans dels dominós, els triminós, tetraminós i pentòminos. Durant el taller, van arribar a descobrir els 12 pentominós existents i, amb ells, els rectangles que es generen.

Acabats els tallers, tant un grup com l’altre van visitar l’exposició “Petites experiències matemàtiques” en què en forma de joc i mitjançant reptes van treballar: càlcul, geometria, distribució al pla i a l’espai, orientació i, fins i tot, estadística.