Demà tindrem sort

Avui hem tingut el privilegi de tenir a l’autora del llibre Demà tindrem sort, la Núria Martí Constans, i al protagonista de la història, en Joan Pacheco. Una història que acabem de llegir aquest últim trimestre. Un llibre que ens parla de la guerra i de les vivències d’un nen de vuit anys a l’exili. Aquesta és l’edat que té en Joan quan travessa la frontera cap a França pel Coll de Lli fugin de les tropes nacionals en plena retirada de l’exercit republicà. La Núria ens relata com va ser la vida d’en Joan a França, primer sol amb la mare i el germà petit, després, més tard, també amb el pare. Aquest llibre ha engrescat a tots els nens i nens de cicle superior, els ha fet conèixer de primera mà el que en Joan en diu “Les misèries de l’exili”. Ara sí que podem testimoniar que realment va tenir “molt sort”. Gràcies Joan pel teu relat  i a tu Núria per donar-li veu, aquesta pinzellada de la història vista a través d’en Joan no ens ha deixat indiferents. Molt agraïts de la vostra presència a l’escola!