No calen diners per tenir joguines.

Les famílies cada any ,per les festes de Nadal, fan una despesa excessiva en joguines pels infants de la família. És per això, que des de l’escola Dolors Martí vam proposar a l’àrea de Valors reflexionar sobre les joguines que tenen els infants de països amb pocs recursos. Ells mateixos posen el seu enginy en joc per construir les seves pròpies joguines amb materials que tenen al seu abast sense fer cap despesa econòmica.

Els nens i nenes de primer també van voler ser protagonistes en la construcció d’una joguina mitjançant material de rebuig amb l’ajuda de les seves famílies. A partir d’una capsa de sabates van deixar volar la imaginació i el resultat va ser espectacular. Aquestes caixes de sabates es van convertir en: futbolins, avions, cotxes, cases de nines, instruments de música, laberints, castells, etc.. Totes aquestes obres d’art estan exposades a l’escola perquè tothom tingui la oportunitat de veure-les.

El fet de construir les pròpies joguines ens permet assolir diversos objectius pedagògics:

• Aprofitem material de rebuig per tant les despeses són mínimes.
  • Tant els infants com els pares li donen un valor afegit a la joguina pel fet de que ha estat construïda per ells mateixos.
  • El temps compartit que s’inverteix en la construcció de la joguina fa que sigui un moment familiar molt   entretingut i divertitWP_20150120_004