DENIP

LA PAU ÉS VITAL

El DENIP és un dia que es celebra la pau i la no-violència a les escoles. Es celebra el 30 de gener, el dia que va morir Mahatma Gandhi; a les escoles d’arreu del món organitzen tot tipus d’activitats.

Mahatma Gandhi va néixer el 1869 i va morir el 1948.  És conegut per conduir la independència de l’Índia a través de mètodes no violents, és adir, parlant.

Aquest Dia Escolar de la No-violència I la Pau és molt interessant. Ens recorda que no podem barallar-nos, hem de parlar! A la nostra escola quan hi ha un conflicte el parlem en grup, al consell o les assemblees.

Avui ens hem reunit per grups de diferents cursos i hem jugat als jocs cooperatius que vam triar entre totes. Aquest tipus d’activitats penso que ajuden a millorar la convivència a la nostra escola.

Marta Creus

D.M.S.

Us convidem a veure aquest  vídeo i parlar-ne:

• Quina és la primera reacció dels personatges del  vídeo quan algú els ajuda? Què creieu que fa que ells també acabin ajudant els altres?
  • Us ha passat algun cop, que us han entrat ganes d’ajudar una altra persona després de rebre ajuda vosaltres? Com us vàreu sentir en rebre ajuda? I quan vàreu ajudar vosaltres?

La Pau és el camí