PENSAMENT CRÍTIC

En el marc del projecte de l’Escola de Cultura de Pau – un centre de recerca de la UAB – segueixen amb l’esforç de promoure el pensament crític a les aules i als centres. Conjuntament, amb el col·lectiu Fora de Quadre, han muntat un vídeo per apostar de forma més decidida per aquest pensament crític.

En aquest vídeo us presentem diferents entrevistes a directors/es de centre, on expliquen el potencial i les dificultats d’impulsar aquest pensament a les escoles d’arreu de Catalunya. Nosaltres, des de l’escola Dolors Monserdà – Santapau, la nostra directora Cristina Bertran (min 2:18 i 7:43), explica com d’important i essencial és per al nostre Projecte Educatiu de Centre.

Des de l’escola, fa anys que volem i seguim potenciant i desenvolupant en el nostre alumnat el pensament crític per tal que esdevinguin persones democràtiques, crítiques i reflexives. Enguany, el nou currículum, en remarca la seva essencial importància i per això seguim creient i teixint aquesta competència en els nostres infants.

“L’essència de la ment independent no radica en el que es pensa, sinó en com es pensa” . Christopher Hitchens.