ESPAI C al DMS

Aquest curs l’escola ha estat escollida per participar al programa Espais C.

Què és Espais C? El programa Espais C (“Espais de creació artística a les escoles de primària de Barcelona”) introdueix l’art de manera contínua dins l’escola mitjançant la creació d’un espai-taller coordinat conjuntament per l’alumnat i un/a artista resident. En aquest cas, són dos els artistes que col·laboren a l’escola, Gonzalo Elvira i Annita García. I a més a més, Espais C compta amb la participació i suport de la Fundació Antoni Tàpies, que és el centre col·laborador associat a l’escola.

Aquest programa s’adreça als centres d’educació primària, que cedeixen un espai-taller a persones joves creadores amb la finalitat que durant dos cursos desenvolupin els seus projectes. A canvi, l’artista obre les portes, 4 hores a la setmana, a grups d’infants del cicle mitjà, perquè, de manera lliure, puguin anar-hi a fer els seus projectes compartint el taller.

El curs d’enguany, durant el primer trimestre, artistes i alumnat de 3r i 4t van començar un projecte conjunt fusionant els personatges dels “Cuentos de la selva” d’Horacio Quiroga i l’observació del bosc de la nostra escola. A més a més, es va complementar amb una sortida a la Fundació Miró on van realitzar diferents tallers relacionats amb els sentits i la figura de Miró i Picasso. A poc a poc, el projecte va guanyant forma, però encara estem en procés creatiu.

Aquí teniu un petit resum d’aquesta primera part d’Espai C!