Finalitza el programa de mentoratge professional per a dones del món rural 2020

A l’Escola Agrària del Pallars formem part del projecte pilot de mentoratge professional per a dones del món rural del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, amb l’objectiu d’innovar en l’acompanyament de projectes agrícoles i rurals.

El projecte té la finalitat d’oferir acompanyament i suport a dones que han començat o estan iniciant una activitat professional al món rural, anomenades mentorades. Aquest assessorament el proporcionen les mentores, dones amb certa experiència i trajectòria al sector primari.

Des de les Escoles Agràries de Catalunya, coordinem el programa i validem les competències que adquireix la mentorada al final del procés.

El programa es va iniciar el gener d’aquest any i ha finalitzat aquest passat mes de juny. Des del nostre centre hem realitzat el seguiment i l’avaluació de tres grups de dones de sectors molt diversos:

• Plantes Aromàtiques i Medicinals

La mentora Anna Sirvent, professional de l’empresa Taüll Orgànics a l’Alta Ribagorça, ha realitzat el mentoratge a Ester Moreno del Solsonès.

• Turisme Rural i Desenvolupament Local

Mireia Font, propietària de Casa Leonardo, impulsora de Gratitud Pallars i dinamitzadora econòmica del Pallars Jussà, ha aconsellat a Urgell Escribà, de la Cooperativa Boumort Indòmit Ecoturisme.

• Fruits vermells

Montse Mangues, encarregada de FRUCTUMcat de La Noguera, ha donat suport a Carolina Solé de La Cerdanya.

Maribel Sala, professora del nostre centre i encarregada de coordinar els mentoratges, considera que el resultat del projecte és molt positiu: “El programa ha permès crear sinergies i compartir habilitats i aprenentatges entre dones que, en algun moment o altre, han passat pel mateix procés de consolidar projectes professionals i personals. La voluntat i la disposició d’ajudar i contribuir al projecte per part de les mentores i la bona receptivitat de les mentorades han fet possible l’èxit del programa.”

Molt contents d’haver participat en aquesta iniciativa que fomenta la presència de la dona al món rural! ⁣

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *