Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat la jornada tècnica en línia ‘Primers passos en apicultura. L’elecció de l’arna‘ que tindrà lloc el 12 de febrer de 2025.
Amb aquesta jornada explorarem les diferents opcions d’arnes disponibles, analitzant les característiques, avantatges i mancances en funció de les necessitats de cada apicultor. Des d’arnes més tradicionals com la Layens, Langstroth o Dadant fins a alternatives més naturals com la de tipus Warre o la Top Bar. Explicarem com cada tipus d’arna s’adapta a diferents condicions climàtiques,
mides d’explotació i objectius. Al final d’aquesta presentació es tindrà una visió més objectiva de quina tipologia d’arna és la més adient per cada explotació apícola, el que ens facilitarà poder prendre decisions informades i optimitzar les cures de les nostres abelles.
Continguts
- Descripció, avantatges i inconvenients de diferents tipus d’arnes com Layens, Langstroth, Dadant, Warre i Flow Hive
Alex Homs Raubert. Docent de l’EA del Pallars i apicultora
- Comparativa d’arnes. Consideracions per escollir la nostra arna ideal
Pedro Hernandez Rojas. Docent de l’EA del Pallars i apicultor
Programa complet



