Substrats alternatius a la torba

Divendres 29 de novembre va tenir lloc a l’Escola Agrària de Manresa un seminari sobre “Substrats alternatius a la torba en agricultura ecològica” en el marc del projecte europeu Organic+ i del PATT del Departament d’Agricultura.
La Meritxell Torrentó, va parlar en nom d’APTYS (Asociación de… Llegeix més»

Obradors compartits, vins naturals, maltatge d’ordi i alternatives al coure, 4 jornades per tancar l’any

Jornada tècnica Maltatge d'ordi ecològic

El desembre, l’Escola Agrària de Manresa organitza quatre jornades tècniques, en el marc del Pla anual de transferència tecnològica.
3 de desembre: Obradors compartits a la Catalunya central.
A la Catalunya Central s’està impulsant la creació d’un obrador públic compartit, on diverses persones o projectes puguin preparar… Llegeix més»

Maduixera, te de compost, micorrizes i substrats alternatius, protagonistes de les properes jornades tècniques

22 de novembre: Cultiu ecològic de maduixera.
26 de novembre: Aplicació de te de compost i inoculació de micorrizes en horticultura.
29 de novembre: Substrats alternatius a la torba en agricultura ecològica.

Llegeix més»

Idea guanyadora de la 1a Hackaton pagesa

La primera edició de la Hackaton Pagesa organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació amb la col·laboració de la Plataforma Aprofitem els Aliments ja té idea guanyadora.
Es tracta del projecte Circuits curts, de  l’Escola Agrària de Manresa, i es va presentar a la seu… Llegeix més»

Reconeixement del CCPAE a l’Escola Agrària de Manresa

L’Escola ha rebut un reconeixement pel seu compromís agroecològic. Concretament “perquè sempre ha apostat per la formació en producció ecològica, tant reglada com no” i per la “gran tasca de transferència de coneixement”.
Amb motiu de la celebració de 25è aniversari del Consell Català de la… Llegeix més»

Diferenciar el teu producte ecològic del de les grans superfícies

Cada vegada hi ha més productes ecològics disponibles en els diferents  punts de venda. La seva comercialització és tot un repte! Aquest curs està pensat per descobrir eines i reflexionar sobre com donar el màxim valor als nostres productes ecològics. Vol donar resposta a aspectes… Llegeix més»

Cultius extensius ecològics

Amb l’objectiu de continuar donant resposta als reptes que suposa la demanda continuada de productes ecològics, tant per a consum humà com animal, us presentem aquest curs centrat en els conreus extensius, els que ocupen més superfície a Catalunya.
Es pretén ajudar a tenir unes explotacions… Llegeix més»

Iniciació a la biodinàmica

Del 6 de novembre a l’11 de desembre es realitzarà un nou curs d’introducció a la biodinàmica.
Aquesta tècnica, proposada per l’antropòsof Rudolf Steiner, representa una nova aproximació a l’agricultura, i té en compte, entre d’altres aspectes, l’aplicació de preparats, la coberta permanent, els adobs verds,… Llegeix més»

Planificació i optimització de la producció en horta ecològica

Arrenca un nou curs que ofereix coneixements teòrics i pràctics per al disseny de finques d’horta.
La novetat és que s’ofereix en format semipresencial,  començant amb tres sessions d’aula, seguides d’un treball individual tutorat, que permetrà personalitzar cada aprenentatge a les característiques de la pròpia finca… Llegeix més»