El Barça contra el bullying

Dimecres 15 de gener, el Roger i el Toni, monitors del Barça, han vingut a l’escola a fer un Taller educatiu sobre el bullying a través de l’esport per a escoles.

El taller ha consistit en una part teòrica i una part pràctica. La part teòrica ha estat molt interessant per donar a conéixer als nens i a les nenes què és el bullying. Ha començat, precisament, amb la pregunta què és el bullying. Cada nen i cada nena han pogut explicar què és el bullying, segons la seva opinió. A través d’un video s’han anat desvetllant tots els aspectes relacionats amb el bullying. Sempre hi ha tres figures que hi intervenen: agressor(s), víctima i testimoni(s). En el video es veu com un nen molesta a un altre tot llençant-li boles de paper. I enmig dels dos, un altre nen s’ho mira. Més endavant, l’agressor no deixa que la víctima jugui amb ells i elles a futbol. En una altra seqüència, l’agressor i un altre que va amb ell prenen la motxilla a la víctima, que per primer cop compta amb una companya que li fa costat. De mica en mica, l’agressor va tenint més companys i companyes que li fan costat i deixen de seguir els comportaments de l’agressor, li planten cara. Finalment, agressor i víctima fan les paus.

El Roger i el Toni han explicat que un de cada 10 nens/nenes pateixen bullying. A més, des que hi ha xarxes socials, també existeix el ciberbullying, que fa que una víctima pugui ser assetjada les 24 hores del dia.

El missatge més important de la sessió d’avui és: SI NO AJUDEM A LA VÍCTIMA, TAMBÉ SOM AGRESSORS. Els testimonis de situacions de bullying tenen molt poder per a canviar situacions.
Un cop acabada la part teòrica del taller, han fet la part pràctica que ha consistit en fer dues activitats diferents. Una ha estat fer un puzzle gran de manera cooperativa. Cada tres nens i nenes han hagut de portar una peça del puzzle per a completar-lo. I l’altra activitat ha consistit a fer tres sopes de lletres.

Els nens i les nenes de 1r fent les sopes de lletres.

L’alumnat de 2n preparats i preparades per a fer el puzzle de manera cooperativa.

Els nens i les nenes de 3r fent les sopes de lletres.
L’alumnat de 4t fent el puzzle de manera cooperativa.

Els nens i les nenes de 5è fent l’activitat de les tres sopes de lletres.

Els nens i les nenes de 6è fent el puzzle de manera cooperativa.

Un cop acabades les dues activitats pràctiques, s’han tornat a reunir els grups per a fer una posada en comú final. Cada nen i nena ha rebut un tríptic sobre bullying realitzat pel Barça i una pulsera que els compromet a lluitar contra el bullying a la seva classe i a l’escola en general.

Volem donar les gràcies al Roger i al Toni per haver vingut a l’escola i haver-ho fet tan bé, i al Barça per aquesta iniciativa  #ContraElBullying