
Oriol Garcia Quera és dibuixant i guionista especialitzat en obres de temàtica històrica. És reconegut per donar forma a còmics que combinen una lectura amena i plena d’aventures amb el rigor històric.
De fet, els estudiants del CFA Tramuntana de Català (nivells 2 i 3) i els del grup Llegir per escriure, han fet la lectura de Bruixes 1617. L’any del diluvi (2020), que és una aproximació a una època convulsa de la nostra història en la qual algunes dones van ser acusades de bruixeria i condemnades a la forca o a la foguera. Garcia fa un retrat de qui eren aquestes dones però també els seus perseguidors.
El dibuixant ha publicat una vintena d’obres ambientades en diversos moments de la història de Catalunya, a més d’il·lustrar en revistes especialitzades i en projectes museogràfics. Té obres traduïdes al castellà i al francès.
Durant la xerrada, que es va dur a terme el dijous 26 de març, Garcia va repassar la seva trajectòria professional alhora que va explicar les motivacions del seu ofici. La xerrada està inclosa dins el cicle Autors a les aules, que permet a l’alumnat català entrar en contacte directe amb els escriptors i establir-hi un diàleg al voltant dels seus llibres.

