Lletres a les aules

El passat dimecres 28 d’abril, dins del programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura Lletres a les aules, els alumnes de Català 2 del nostre centre van poder gaudir d’una sessió de videoconferència amb Josep-Francesc Delgado, escriptor i professor jubilat del CFA Bellavista, per parlar de la seva novel·la Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent, que situa l’acció a l’Himàlaia, on un grup d’alpinistes catalans es proposa arribar al cim de l’Everest (Sagarmatha en nepalès)

L’autor, gran apassionat del Tibet i amb una fascinació pel coneixement d’altres cultures diferents de l’occidental, va atreure l’atenció dels assistents exposant amb gran humilitat i saviesa tota mena de vivències i anècdotes personals, que els va dur des de la seva infantesa fins als seus viatges i descobertes d’altres maneres de viure i de sentir. Fent us de la seva habitual manera d’oferir coneixement, va respondre àmpliament les preguntes que els alumnes van formular i els va convidar a la reflexió interna, «a descobrir-nos mirant endins».

Ens diu l’autor: «La literatura serveix per formar persones sensibles i intel·ligents i per afegir experiència no viscuda, és clau per sobreviure.»

Ens quedem amb aquestes paraules i amb moltes ganes de gaudir-lo ben aviat presencialment!