Fins a quina edat és recomanable posar-se a estudiar?

Els infants estan genèticament preparats per absorbir tota la informació possible per adaptar-se a l’entorn i sobreviure. La ment adulta, en canvi, va perdent aquesta capacitat d’absorció. Això vol dir que només la gent jove pot aprendre? De cap manera.

És cert que durant els primers anys de la nostra vida som com esponges. Per exemple, la capacitat que tenim des que naixem fins als sis anys per aprendre una llengua és extraordinària, i després l’anem perdent. No importa que ens vagi millor o pitjor ni que seguim aprenent, simplement és una qüestió biològica.

Però aquesta facilitat per adquirir nous coneixements no és determinant. Si ho fos, tot l’alumnat que tenim a primària, secundària i batxillerat serien casos d’èxit. A l’hora d’aprendre s’ha de lluitar contra un seguit de limitacions tant internes (inseguretats, trastorns, bloquejos…) com externes (espai d’estudi, oportunitats, temps necessari…). Una persona adulta, generalment, ha superat molts reptes al llarg de la vida i ha desenvolupat estratègies i habilitats que li permeten assolir més eficaçment els objectius que es planteja.

A més, un element molt rellevant en el procés d’aprenentatge és la motivació, que està molt més accentuada entre l’alumnat adult. Qui s’apunta a un CFA (Centre de Formació de persones Adultes) té més clar què vol estudiar, i per què. Ja sigui per aconseguir un certificat oficial per millorar el currículum acadèmic, fer treballar la ment o millorar les habilitats digitals, el propòsit és clar, i quan es troba el sentit del que s’està aprenent, i s’aprèn millor.

Per tant, no, no hi ha edat límit per posar-se a estudiar, només cal proposar-s’ho. Només cal deixar enrere les pors i la falsa creença que només pots aprendre quan ets jove. Al CFA Bellavista ho sabem perfectament, i som experts a formar persones adultes.

Si voleu conèixer-nos, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres. Us esperem! Del 21 al 29 de juny, es duran a terme les preinscripcions pels ensenyaments del curs 2022-2023.