ESCOLA VERDA: SORTIDA AL CIM DE LES ÀLIGUES I4 I I5

A inicis de mes els nens i nenes d’I4 i d’I5 vam fer la primera sortida del curs aprofitant encara el bon temps. El lloc escollit: EL CIM DE LES ÀLIGUES, a St. Feliu de Codines.

Com sabeu, la nostra escola està en ple procés de canvi per esdevenir una ESCOLA VERDA. El món, la Terra, casa nostra, està malalt perquè les persones hem oblidat que tot allò que fem o que no fem té conseqüències en l’entorn (l’aire, els animals, les plantes, el mar…). Hem de fer als infants conscients del que passa i obrir el seu cor a l’empatia per aquest planeta malalt.

Els animals són uns dels protagonistes d’aquest entorn i les persones hem de respectar-los, estimar-los i, fins i tot, aprendre a meravellar-nos cap al que són, el que fan… i això no s’aprèn mirant reportatges a la tele o al mòbil sinó coneguent-los en primera persona, observant les seves textures i colors, escoltant el so de la seva veu, veient com viuen, com s’alimenten…

Al Cim de les Àligues vam conèixer a les RAPINYAIRES, unes aus carnívores a qui agrada caçar! Mengen petits animalons vius del bosc, com els ratolins. Totes menys els voltors! Aquests només mengen carn morta, d’animals morts. Ens va encantar veure’ls perquè són molt espectaculars! Tenen unes ales enormes!!

Els mussols, les òlives, els xoriguers, les àligues… són altres de les rapinyaires a qui ens van presentar i a qui vam poder veure volar en llibertat en un entorn forestal privilegiat amb vistes a les muntanyes. Si no hi heu estat mai us ho recomanem!!!

Aquí us deixem els àlbums de fotos de record de la nostra experiència!!

Només cal clicar a sobre de la imatge del vostre grup!

ÀLBUM DE FOTOS I4

ÀLBUM DE FOTOS I5