SETMANA CULTURAL: VALL D’ARO EN ACCIÓ PEL PLANETA

Com bé sabeu, cada any l’escola treballa un projecte. Aquest curs el nostre projecte és l’Escola Verda perquè s’ha estat gestionant des del curs passat un canvi cap a una realitat escolar més conscient del que passa en el seu entorn. Tenim un planeta tocat per la mala gestió que se n’ha fet però també l’oportunitat de canviar el món fent que les futures generacions tinguin hàbits arrelats cap a la sostenibilitat.

Cal despertar en els infants, molts d’ells adormits davant les pantalles, l’empatia cap allò que els envolta. Cal recuperar el vincle amb la natura, l’amor per les petites coses, la cultura de l’esforç, el respecte i les ganes de compartir, hàbits de vida saludables, sensibilització cap als problemes del plàstic als oceans, els gasos i l’efecte hivernacle… Tot això i molt més és escola verda.

Aquest curs hem descobert els ODS, que són els OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE. N’hi ha 17 i són com una poció màgica que pot contribuir a millorar la realitat del món en el que vivim.

Els nens i nenes de l’escola al llarg de la setmana cultural han confeccionat uns vídeos molt curts i molt visuals que plasmen de forma senzilla el sentit d’aquests ODS. En breu els començarem a compartir amb tothom perquè s’ha fet una molt bona feina i segur que serveixen per a la  reflexió.

Els superverds també han portat a terme un taller anomenat EL PLAT SALUDABLE amb els diferents grups de l’escola per conscienciar als infants de la gran quantitat de sucre que porten els aliments i de la mala gestió que sovint es fa d’un àpat tenint en compte que la part més important hauria de ser la verdura o la fruita.

A inicis de setmana vam tenir amb nosaltres també uns inflables que, a part de ser molt divertits, ens feien pensar on havien d’anar les deixalles!

I entre moltes altres coses que cada classe va fer vam acabar la setmana anant tots junts al Parc dels Estanys, en una activitat on els grans ajudaven als petits durant tot el dia. Vam sortir a trepitjar natura, ens vam asseure al sol i vam estar donant nova vida a samarretes velles! És important reaprofitar i reinventar-nos!

ESPEREM DE TOT COR QUE TOTES AQUESTES REFLEXIONS I BONES ACCIONS PERDURIN I S’EXTENGUIN MÉS ENLLÀ DE LES PARETS DE L’ESCOLA!