ESCOLA VERDA: SETMANA PLÀSTIC 0

Com bé sabeu la nostra escola està en tràmits per convertir-se en una ESCOLA VERDA. Un sector del claustre ja va ser format durant el curs passat i ara forma la comissió verda, que junt amb els “Superverds”, que són els representants que té l’alumnat a cada aula, donen corda a aquesta il·lusió.

Ser escola verda implica tot un gran projecte que no consisteix només en classificar bé la brossa o en tenir molta zona ajardinada sinó que que té en compte els 17 ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que s’aniran treballant a través dels diferents cursos i a través de les diferents àrees.

Hi ha aspectes del funcionament de l’escola que cal modificar per aconseguir esdevenir aquesta escola sostenible que té en compte als altres i al medi ambient. Un d’ells és el CONSUM EXCESSIU DE PLÀSTIC per part de tots els membres de la comunitat educativa.

Comencem doncs posant fil a l’agulla i ho fem celebrant la SETMANA EUROPEA PER LA PREVENCIÓ DE RESIDUS.

Una setmana en la que se’ns demana de fer d’altaveu per a donar a conèixer altres maneres per reduir residus i per fomentar accions sostenibles, entre d’altres (podeu fer una ullada al link).

A l’escola vam començar a plantar la primera llavor la setmana passada, una setmana en la que els superverds de tota l’escola van estar recollint cada dia tot el plàstic de les papereres groques i en van estar comptabilitzant les bosses.

En acabar la setmana les diferents classes de l’escola van anar passant pel hall a observar el plàstic que generem i es va plantejar un repte per canviar les coses. És només qüestió de voluntat i d’adquirir hàbits nous. Per tot això aquesta setmana iniciem la setmana del PLÀSTIC 0!

El dia ha començat amb uns nens i nenes vestits amb roba vella preparats per anar a pintar algunes papereres del pati de color groc, unes papereres que el passat divendres ja havien llimat. Aquests superverds i superverdes, que en el seu moment van defensar la seva candidatura davant dels seus companys i companyes, fent-los veure la il·lusió que tenien per ser-ho, estan donant al màxim per fer rodar l’escola cap a l’horitzó verd.

ESTIMADES FAMÍLIES, US ANIMEM A COL·LABORAR EN AQUEST PROJECTE APORTANT SOLUCIONS SOSTENIBLES AMB ELS ESMORZARS. Canviar el paper de plata per un boc’n roll o una carmanyola, canviar els actimels, sucs… per ampolles reutilitzables… Fins i tot, els que mengeu iogurt, us heu animat a fer-los amb la iogurtera?? Boníssims!! I amb envasos de vidre o plàstic reutilitzable. Tot aquell plàstic que no generem contribueix a fer un planeta millor, i sinó feu una ullada al que està passant al mar per culpa nostra. NO US PERDEU AQUEST INFOK DE LES ILLES DE PLÀSTIC!!!

JUNTS SOM MILLORS!!! JUNTES PODEM FER MÉS!