Projecte Implica’t

El passat  24 d’octubre l’escola Tagamanent vam celebrarar la primera jormada de la democràcia. Aquesta activitat està inclosa dins del projecte Implica’t, que pretén fomentar l’educació democràtica de manera significativa als alumnes del centre. Aquest projecte té com a objectius:

-Fomentar l’autonomia dels alumnes, la gestió dels espais de convivència i participar de manera activa en la vida escolar.

-Transmetre coneixements sobre el procés democràtic i la presa de decisions en el seu entorn més pròxim.

-Fomentar la participació, l’autonomia i la col·laboració de l’alumnat.

-Promoure l’anàlisi de l’entorn escolar i les possibles accions de millora d’aquest.

Algunes de les activitats incloses dins del projecte són: el dia de la democràcia, crear i potenciar les assemblees d’aula, fomentar el consell dels infants, crear el dia del debat i promoure les trobades entre diferents grups de l’escola. Pretenem que els alumnes i les alumnes entenguin la democràcia com a una forma d’organització social, en la qual el poder de decisió i elecció resideix en la ciutadania i és fonamental per al desenvolupament de la convivència social i per a promoure la participació i la implicació ciutadana; així com per a conèixer, compartir i respectar els valors que se li associen, com ara la igualtat d’oportunitats. A través d’aquest programa educatiu es busca introduir a l’alumnat en la participació de dinàmiques democràtiques i organitzatives, que possibiliten una actitud i participació activa en els àmbits escolar i local, visibilitzant la seva veu i necessitats com a part de la comunitat escolar, traduint-se en l’elaboració de propostes i projectes concrets que ajuden a la millora i el desenvolupament del seu entorn més immediat .

Us animem a veure les fotografies que vàrem fer el dia de la democràcia.