SAGRADA FAMÍLIA

Divendres 10 de novembre, l’alumnat de sisè vam anar a Barcelona a visitar la Sagrada Família.

La Sagrada Família és una basílica reconeguda mundialment, que va ser dissenyada per Antoni Gaudí. A l’aula, vam treballar la vida d’en Gaudí i les seves obres.

Quan vam arribar, vam esmorzar al parc que hi ha just de davant, només baixar de l’autobús ens vam quedar impressionats. És espectacular!!

Vam entrar dins la basílica per la façana de la Passió on es veu Jesús crucificat a la creu; una curiositat que ens van explicar és que al costat abans d’entrar s’observa un requadre amb nombres, els quals si els sumes entre ells (per files, columnes, en diagonal) el resultat és 33. També vam veure la façana del Naixement. És la primera que es va construir i s’hi poden veure molts detalls.

A dins, la grandesa de les columnes ens va deixar sense paraules, tenen forma d’arbre! A més, als laterals hi ha els vitralls, els quals omplen la basílica de colors. Depenent del sol, a dins hi ha una llum o una altra. Per l’est hi ha vitralls de colors freds i per l’oest de colors càlids. També vam poder veure la columna dedicada a Girona; per darrere, als vitralls, hi ha noms relacionats amb Girona.

Després de la visita vam anar a un parc a dinar, on també vam poder jugar una estona fins que va arribar l’hora de tornar a l’escola.

Va ser un dia ple d’emocions i aprenentatges! Ens ho vam passar molt bé!!

Podeu veure totes les fotografies a l’espai protegit.