Xerrada Mosquit Tigre

El passat dilluns 4 vàrem rebre la visita d’una monitora del Programa de Seguiment i Vigilància del Mosquit Tigre que ens va explicar per què preocupa el mosquit tigre i quina és la seva incidència en la transmissió de malalties.

Abans de la xerrada presencial vàrem visualitzar un vídeo que ens va ajudar a fer-nos una idea de com és el mosquit tigre (Aedes albopictus). El dia de la xerrada presencial vam resoldre dubtes i preguntes sobre el mosquit tigre i ens van explicar les mesures de prevenció per combatre’l. Un cop feta la xerrada-taller a l’escola, ens van proposar una activitat pràctica.

En què consisteix?

Buscar llocs de cria de casa vostra, d’algun familiar o en algun espai públic, i recollida de larves amb el material subministrat. Un cop agafada la mostra cal portar-la a l’escola, juntament amb la fitxa degudament omplerta, perquè sigui analitzada. Un cop feta l’anàlisi, els alumnes rebran un document amb els resultats.

Material que ens van proporcionar:

• Bossa per portar tot el material.
  • Safata, per recollir l’aigua amb les larves del lloc de cria.
  • Pipeta, per xuclar les larves de la safata.
  • Tub per posar-hi les larves (amb una mica d’aigua).
  • Etiqueta, per etiquetar el tub amb el vostre nom.
  • Fitxa per omplir amb les dades vostres (nom, municipi i escola) i de les mostres (data de recollida, lloc, municipi i comentaris).