Projectes externs

En aquest Curs 2022-2023, l’alumnat de l’escola Sant Llorenç hem participat en els següents projectes

Camp d’aprenentatge

CI:

• PROJECTE DELS BOSCOS (tot el curs): un projecte que té com a objectiu: Comprendre el bosc com un ecosistema, identificar les principals espècies, l’impacte antròpic i els recursos que proporciona un ecosistema forestal proper i analitzar les conseqüències del canvi climàtic i preveure les afectacions que poden causar al bosc i a les persones.

CM:

• PROJCTE HUGOT: Els i les infants/es de la classe de cicle mitjà hem acompanyat a “l’Hugot” en un viatge on gràcies a les seves indicacions hem descobert: el curs d’un riu, l’estat de les seves aigües, quins microorganismes hi viuen, etc. I el que més ens va agradar: fer una maqueta del curs del riu i una excursió al riu Llobregat on vam agafar mostres d’aigua i dels microorganismes que hi viuen!!

Parc Natural del Cadí-Moixeró

Amb els/les monitores del Parc Natural del Cadí-Moixerò treballem a partir de dues línies.

Durem a terme activitats que tenen en compte el desenvolupament competencial dels nostres infants perquè tinguin una base per continuar l’aprenentatge al llarg de la vida, que puguin desenvolupar-se com a persona i així realitzar-se i incloure’s a la vida adulta. Quan es desenvolupa una activitat es tenen en compte tres aspectes: La recerca i l’aprofitament eficient dels recursos que ofereix l’entorn més proper, l’establiment de sinergies positives entre l’escola i aquest entorn i els principis d’equitat, qualitat i d’excel·lència que determinen i condicionen l’acció educativa, ja que els processos d’ensenyament i aprenentatge s’han de personalitzar al màxim, tenint en compte la diversitat de tots els alumnes en el marc d’un sistema inclusiu.

Així doncs, les activitats que durem a terme amb la col·laboració del Parc Natural del Cadí-Moixeró són una plantada d’arbres i herbes aromàtiques entre moltes altres activitats.

Cooperatives escolars

A l’escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà cada dos anys desenvolupem un projecte d’emprenedoria en el qual els alumnes creen uns productes per llavors vendre’ls i recaptar diners per fins solidaris. Aquest projecte ens permet adquirir habilitats i capacitats que ens ajudaran molt en la nostra vida adulta. Així doncs, el projecte en si consisteix a crear una empresa amb l’objectiu mencionat anteriorment, així doncs es fa una acta de constitució amb els socis que formaran part d’aquesta empresa, s’explica quin tipus de societat es crea, s’estableixen els estatuts i els objectius de l’empresa, s’expliquen les funcions de cada càrrec i alhora s’estableixen els seus membres, establim el nom i logotip de l’empresa i creem prototips dels productes que voldrem vendre i entre tots decidim quins models o productes crearem. Arran de la decisió de quins prototips reproduirem, fixem el preu que tindran els nostres productes (fem enquestes al consumidor preguntant-los quants diners pagarien per “X” producte i si el comprarien) i també aprenem a crear anuncis per promocionar-los.

Una vegada tenim tot això creat, ens reunim amb les altres escoles que han desenvolupat el mateix projecte a Berga i allà venem a familiars i vianants els productes que hem creat i on els beneficis van destinats a fins benèfics.