Consell escolar

• Fer Sayes

ACORDS

INFORMACIÓ SOBRE LES REUNIONS

1) El Consell Escolar del Centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoqui el/la seu/va president/a o ho sol·liciti almenys un terç dels i les seus/ves membres. A més, preceptivament, es farà una reunió a l’inici i al final del curs.

2) La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa pel director, amb l’antelació suficient, juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i en el seu cas d’aprovació.

3) Assistència: Perquè una reunió o sessió d’un consell escolar de centre es pugui considerar vàlida cal que hi hagi “quòrum”, és a dir, que hi siguin presents un mínim suficient dels seus membres. Aquest mínim s’estipula en la meitat del total de membres del Consell, si la sessió és en primera convocatòria i, si és en segona convocatòria, en una tercera part del total de membres.

4) Es procurarà que les decisions en el si del Consell Escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una altra majoria qualificada.

En el cas concret de les decisions sobre l’horari escolar cal que aquestes s’aprovin amb ¾ parts de vots favorables respecte al nombre total de vots i amb majoria simple dels vots provinents del sector de pares i mares.

5) Cap membre del Consell es pot substituir per un altre en les reunions, del sector que sigui, ja que el càrrec és nominal, i no és delegable.

6) Si es produeix una vacant abans que finalitzi el seu període de mandat, la substitució s’ha de produir segons estigui establert en les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC). Si en les NOFC no es preveu, aleshores la vacant serà ocupada pel següent candidat més votat en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats per cobrir la vacant, aquesta queda sense cobrir fins a la propera renovació del Consell Escolar.

FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR:

• Formular propostes a l’equip directiu sobre la programació anual del centre i aprovar el Projecte Educatiu (PEC), sense perjudici de les competències del Claustre de professors, relatives a la planificació i organització docent.
  • Elaborar informes, a petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells aspectes relatius a l’activitat d’aquest.
  • Participar en el procés d’admissió d’alumnes i vetllar perquè es dugui a terme amb subjecció d’allò establert en la Llei d’Educació i disposicions que la desenvolupin.
  • Aprovar les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC)
  • Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetllar perquè aquestes s’atenguin a la normativa vigent.
  • Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seva liquidació.
  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i l’equip escolar.
  • Proposar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb els centres, entitats i organismes.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de l’avaluació que del centre realitzi l’administració educativa.
  • Ser informat de la proposta a l’administració educativa del nomenament i cessament dels membres de l’equip directiu.
  • Recomanar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència en el centre.
  • Qualsevol altre que li siguin atribuïdes per l’administració educativa.