Història

No hi ha informació escrita de la tradició pedagògica del centre, l’única existent és la que  hi ha a la memòria dels mestres  que fa anys que estan a l’escola, la qual  cosa implica que tenim coneixements del que s’ha fet des dels darrers anys de la dècada dels setanta.

El curs 77-78 es va començar a introduir el català com a assignatura a tots els cursos d’EGB, a la segona etapa ho impartia el mossèn Enric Bartrina, ja que en aquell moment no es disposava de prou personal preparat.

En el curs 79-80  es va començar l’aprenentatge de lecto-escriptura, cada alumne amb la seva pròpia llengua materna (bilingüisme) per passar al curs 81-82  a fer totes les àrees en català menys les altres llengües. Posteriorment, es va començar a fer l’aprenentatge de la lecto-escriptura seguint els passos del constructivisme.

A partir del curs 06-07 es va iniciar un procés de substitució del treball sistemàtic amb llibres de text per a cada assignatura, per un altre centrat en el treball per projectes. Des de llavors intentem que els continguts que es treballen siguin més significatius pels alumnes i que els materials que s’utilitzen siguin més rics i variats.

Escola vella

L’Escola Sant Llorenç fins al curs 2001-2002 estava ubicada en tres edificis a la Pujada Sant Llorenç s/n, un dels quals datava del 1935, l’altre del 1956 i un altre que era posterior (casa de mestres habilitada) on hi havia els alumnes de I3.