Reflexions pedagògiques

Setmanes pedagògiques

Durant una setmana al mes, l’equip docent (claustre) es reuneix cada dia per parlar sobre aspectes relacionats amb el centre, la nostra pràctica, etc. Tot amb l’objectiu de millorar i d’innovar la nostra pràctica educativa i metodològica

Formacions

A continuació exposem quines formacions realitzem a nivell de claustre i que treballem en cada una d’elles

PACTE (Programa d’acceleració de la transformació educativa/ Eines per al canvi)

Un curs impulsat des del Departament d’Educació que parteix de la inclusió i orientació escolar i educativa amb l’objectiu de fer una transformació global del sistema.

La finalitat és la de proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la seva transformació a través de l’actualització del projecte educatiu de centre. Es fa a partir d’una revisió del propòsit institucional, l’organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat d’interactuar amb l’entorn.

Laboratoris de transformació pedagògica

Ens ajuda a reflexionar sobre el nostre model d’escola i metodologia d’ensenyament-aprenentatge. Gràcies a aquesta proposta aprenem a millorar com a docents i a plantejar un millor model d’escola.

Ambients

Una de les nostres metodologies “estrella” és el treball per Ambients, doncs durant el curs 21-22 hem emprès una formació on les professionals encarregades ens ajuden a reflexionar sobre la nostra pràctica per tal de repensar-la i millorar-la.

Ciències

Es tracta d’un curs de formació organitzat pel CRP del Berguedà on el formador dona una sèrie d’eines i tècniques per poder treballar les ciències a l’aula.

TAC

Una de les altres formacions que fem també va centrada en l’ús de les TIC. Entenem que en l’actualitat l’ús i el domini de les TIC és molt important, així doncs, una bona part del claustre ha començat a emprendre formacions a diferents nivells sobre l’ús i gestió de les TIC a l’aula.

Durant el Curs 22-23 tot el claustre ens hem bolcat en una Formació Interna de Centre relacionada amb el desenvolupament de la nostra Competència Digital Docent. Els encarregats de dur a terme aquesta formació són la i el membra/e de la Comissió Digital (supervisats per un supervisor digital).

Coeducació

Una formació centrada en potenciar i visibilitzar la perspectiva de gènere, la igualtat i l’educació afectivosexual a l’escola.

Té com a meta promoure un model educatiu en què es fomentin valors d’igualtat al centre i les seves aules, eliminar la discriminació entre l’alumnat, suprimir les idees estereotipades i el rebuig a tota mena de violència.

El curs ens fa reflexionar sobre les pràctiques sexistes presents en el dia a dia de les aules i ens ofereix recursos i estratègies per treballar unes relacions afectives i sexuals respectuoses entre l’alumnat.